Sökning: "analys produkter"
Visar resultat 1 - 5 av 989 uppsatser innehållade orden analys produkter.
1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER
2. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
3. Undersökning av metoder för automatiserad kontinuerlig datautvinning av IoT-data för att utvinna funktioner
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Företaget Cake har idag inte en komplett bild över hur dess fordon används. Därför samlar företaget idag upp användardata i en förhoppning om att kunna analysera denna data för att få insikter över hur dess produkter används och vad de ska satsa på i framtiden. LÄS MER
4. Examining the Possibilities of Live, Virtual, Constructive (LVC)
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Live, Virtual, and Constructive (LVC) is a relatively newly developed system of systems concept designed to provide a new way of conducting training for, but not exclusively, fighter pilots. “Train like you fight” is a commonly used quote when talking about LVC. LÄS MER
5. När är data en nödvändig nyttighet? - En analys av skyldigheten att dela data i det digitala ekosystemet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat hur vi interagerar och bidragit till betydande framsteg. Samtidigt har den medfört utmaningar i form av bristande differentiering på den inre marknaden till följd av varierande datainnehav bland aktörer. LÄS MER