Sökning: "analys slutsats intervju"

Visar resultat 6 - 10 av 124 uppsatser innehållade orden analys slutsats intervju.

  1. 6. Lärares upplevelser av anpassningar i SO-undervisningen i åk 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Jennifer Rasovic; Johanna Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Anpassningar; deprofessionalisering; fenomenologi; geografi; heterogenitet; historia; lågstadiet; lärares upplevelser; professionalisering; profession; religion; samhällskunskap; semi-strukturerad intervju; SO; åk 1-3.;

    Sammanfattning : Denna studie omfattar dels hur lärare beskriver sitt arbete med elevanpassningar i SO- undervisningen, men även hur lärare upplever arbetet med elevanpassningarna. Syftet är att visa hur lärare kan arbeta för att anpassa sin SO-undervisning utifrån ett heterogent klassrum men också att visa hur lärare känner inför detta uppdrag och hur förändringar i läraryrket kan ha påverkat dessa känslor. LÄS MER

  2. 7. Hur elever med annan etnisk bakgrund än svensk upplever lärares attityder. : En kvalitativ studie om hur elever med annan etnisk bakgrund än svensk upplever attityder ifrån lärare.

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH

    Författare :Faisur Rahman; Homam Zaoujan; [2023]
    Nyckelord :Etnicitet; habitus; attityder; skola; utanförskap; segregation och diskriminering;

    Sammanfattning : Aim and research questions The purpose of this study is to investigate teachers' attitudes towards students who have an ethnic background other than Swedish. What positive and negative attitudes do the students experience? How are students affected by teachers' attitudes? How are teachers' attitudes towards students expressed? Theory & Method The method used in this study is a semi-structured interview where six respondents have chosen to participate, three respondents from two different high schools. LÄS MER

  3. 8. Kvinnors upplevelser av att ha PMS i arbetslivet : En kvalitativ intervjustudie

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Lindiwe Axklo Sarvik; Linnéa Ekberg; [2023]
    Nyckelord :PMS; worklife; thematic analysis; emotional labour; coping; PMS; arbetsliv; tematisk analys; emotionellt arbete; coping;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med denna studie var att undersöka kvinnors upplevelser av att ha PMS i arbetslivet. Målet med studien var att beskriva vilka faktorer som är centrala i detta samt eventuella behov kopplade till upplevelsen. Metod. LÄS MER

  4. 9. Förbättringsförslag för digitala lärplattformar i högre utbildning - en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Tim Slutbäck; Martin Nyman; [2023]
    Nyckelord :Structure; design; studies; user experience UX ; user interface UI ; student experience; Struktur; design; studier; user experience UX ; user interface UI ; studieupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar problemet med ojämn struktur och design hos lärplattformar, brist på struktur kan innebära svårigheter med att hitta information vilket kan ha negativ påverkan på studenters upplevelser. Därför blev forskningsfrågan: hur kan strukturen och designen på lärplattformar förbättras för att öka studenternas studieupplevelse? Syftet med studien är att belysa de problem och frustrationer som kan uppstå när universiteten använder sig av allt fler digitala verktyg samt sammanställa förbättringsförslag för framtida kurshemsidor. LÄS MER

  5. 10. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER