Sökning: "analys socialpsykologi"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden analys socialpsykologi.
16. Upplevelsen av HRM praxis i Skövde kommun : Medarbetares handlingsmönster utifrån ett psykologiskt kontrakt
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Den innevarande studien utforskar hur enhetschefer och avdelningschefer i Skövde kommun upplever sin arbetssituation utifrån personalchefens arbete med Human Resource Management (HRM) praxis. Fokus är att utifrån upplevelsen undersöka vilka indikatorer som föreligger för ett psykologiskt kontrakt och hur det kan inverka på medarbetarnas beteende. LÄS MER
17. Flöden och gränslöshet : en analys av ungdomars tal om grupptillhörighet och rasism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för omvårdnad, hälsa och kulturSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att genom intervjuer med ungdomar i Trollhättan undersöka ungdomar tal om grupptillhörighet och rasism. På vilket sätt förstår individen sig själv i förhållande till gruppen då gruppen påverkar individen i identitetsprocessen? Ett sätt att definiera sig själv är genom att kartlägga och förstå skillnader, olikheterna till andra. LÄS MER
18. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER
19. Poker - ett kortspel? : En analys varför pokerspelandet är så stort just nu
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Studien koncentrerades på den ökade uppmärksamheten kring pokerspel i media. Intresset tycks ha ökat kring detta "fenomen" vilket fört med sig både kommersiell uppmärksamhet och kanske en ökad nyfikenhet för dem som tidigare inte varit spelintresserade. LÄS MER
20. När kunden inte ser... : en studie om känsloarbete i kundmöten
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Denna uppsats handlar om känsloarbete, det vill säga när man i sitt arbete tvingas visa upp andra känslor än man i verkligheten känner. Känsloarbete som begrepp myntades av sociologen Hochschild 1983 och denna uppsats bygger vidare på den forskning som har gjorts på ämnet sedan dess. LÄS MER