Sökning: "analys varumärke kläder"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden analys varumärke kläder.
1. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER
2. Fenomenet Keith Haring : Konstens kommersialisering
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : ABSTRACT Institutionen för kultur och estetik, Konstvetenskap 106 91 Stockholms universitet 08-16 20 00 vx Handledare: Sara Callahan Titel och undertitel: Fenomenet Keith Haring- Konstens kommersialisering Författare: Adam Sahlström Kontaktuppgifter: [email protected] Uppsatsnivå (kandidat-, magister- eller masteruppsats): Kandidatuppsats Ventileringstermin: HT2021 ABSTRACT: Uppsatsen behandlar ämnet kring konstnären Keith Haring och hur hans konst kommersialiserats i diverse olika kanaler såsom reklam och mode. LÄS MER
3. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER
4. Ett varumärkes plats i subkulturen : En studie om varumärket Obey, gatukonst och mode
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie ligger i skärningspunkten mellan flera olika ämnen. Huvudsyftet är varumärket Obey och är avsedd att utreda hur varumärket samspelar med gatukonst, graffiti, subkultur inom graffiti och hip-hop, samtmode. Studien innehåller en bakgrund om graffitins historia och kultur, samt street art som i denna studie kallas för gatukonst. LÄS MER
5. Strävan efter en hållbar, säker och rättvis värld : En fallstudie på ASICS om CSR, Varumärke och Varumärkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemställningar: Hur arbetar sportföretag med Corporate Social Responsibility (CSR)? Hur är CSR-arbetet hos ett sportföretag sammankopplat med deras varumärke och varumärkeslojalitet? Syfte: Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse om hur ett av de största sportföretagen, som tillverkar sportutrustning och kläder, arbetar med CSR samt hur de förhåller sig till fenomenet. Vi vill även undersöka hur ett sportföretags CSR-arbete är sammankopplat med företagets varumärke och varumärkeslojalitet. LÄS MER