Sökning: "analysbegrepp"
Visar resultat 11 - 15 av 69 uppsatser innehållade ordet analysbegrepp.
11. Från barnlitteratur till värdegrundsarbete : – En textanalys av böckerna om Kerstin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats genomförs en kvalitativ textanalys av Helena Hedlunds tre första skönlitterära barnböcker om Kerstin. Verken vi har analyserat är Det fina med Kerstin (2018), Att vara Kerstin (2019) och Kerstin livet och döden (2020). LÄS MER
12. Vad är grejen med maten? : En etnografisk studie om förskolan med måltiden i fokus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Måltiden har alltid funnits och sett olika ut och i förskolan är måltiden en återkommande aktivitet. Många barn äter flera mål om dagen på förskolan, måltiden kan vara en plats för omsorg, lärande och social interaktion. LÄS MER
13. Förskollärares tolkningsutrymme i Lpfö18 : En kvalitativ intervjustudie med fokus på musik och flerspråkighet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Förskolans läroplan förmedlar den värdegrund som verksamheten ska vila på, samt de mål och riktlinjer förskollärare ska förhålla sig till. Målen i läroplanen formulerar vad förskollärares arbete ska innehålla men inte hur arbetet ska gå till. LÄS MER
14. Vilka didaktiska val främjar elevers muntliga kommunikativa förmåga i engelska? : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och få kunskap om hur lärare i engelska planerar,genomför och bedömer elevers muntliga kommunikativa förmåga i engelska. Urvalet blev fyralegitimerade verksamma lärare i ämnet engelska, i årskurs 4–6, på fyra kommunala skolor. LÄS MER
15. Digitala verktyg i engelskundervisning : Lärare och elevers uppfattningar i åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie har syftat till att undersöka lärare och elevers uppfattningar om användandet av digitala verktyg i engelskundervisningen. Den har även syftat till att undersöka hur elevers motivation påverkas av användandet av digitala verktyg i engelskundervisningen. LÄS MER