Sökning: "analysera annons"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden analysera annons.
1. Djuret som designelement i svenska magasinannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund Den djupt rotade rela;onen mellan människa och djur användsidag ibland av reklammakare. A: använda djur som e:designelement för a: få kontakt mellan mo:agaren ochannonsens budskap kan appliceras på olika vis av varierandeorsak. Idag saknas det studier på svenska av magasinannonsermed djur som designelement. LÄS MER
2. Förstföderskors perspektiv på förlossningsskador och fysioterapeutens roll i förlossningsvården.
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: I Sverige är det vanligt att drabbas av förlossningsskada framförallt för förstföderskor. Allvarliga bristningar kan leda till lidande på lång och kort sikt som smärta, sexuell dysfunktion, sänkt livskvalitet, inkontinens och psykiskt lidande. LÄS MER
3. Optimering av budgivning i Google AdWords
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Google tillhandahåller en tjänst för företag att köpa annonsplatser på Googles sökmotor vid namn AdWords. Företaget Docklin Digital skapar annonser och köper annonsplatser åt företagets kunder genom AdWords. I Google AdWords är det möjligt att ge bud som kommer påverka vilken annonsplats som en annons kommer att få. LÄS MER
4. Användandet av mänskliga modeller i bostadsannonser : En undersökning gällande spekulanters preferenser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera spekulanters preferenser beträffande foton i en annons, för att skapa en förståelse för effekten av att använda sig av mänskliga modeller. Metod: En experimentell studie med ett deduktivt synsätt där analyser av vetenskapliga artiklar och litteratur har utförts för att ge en god överblick av tidigare forskning. LÄS MER
5. E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media Författare: Erik Sjölin & Nicholas Ranégie Uppdragsgivare: Eget ämne Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. LÄS MER