Sökning: "analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier.

  1. 1. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Influencer Marketing Strategies through Machine Learning : Predictive Analysis of Influencer-Generated Interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olimpia Rivera; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Affiliate links; Auto Machine Learning Framework; Predictive analysis; Influencer marketing; Affiliate länkar; maskininlärningsramverk; förutsägbar analys;

    Sammanfattning : The field of influencer marketing has experienced rapid growth in recent years. However, uncovering the true effectiveness of this marketing approach remains a significant challenge. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier för sociala medier hos B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Sjöström; Jessika Jelincic; [2017]
    Nyckelord :social media; B2B; strategy; marketing; content marketing; sociala medier; B2B; strategi; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att analysera användningen av sociala medier i B2B-företagens marknadsföringsstrategi utifrån de sex komponenterna övervaka konversationer och lyssna på kunder, empowerment och engagera anställda, skapa attraktivt innehåll, stimulera elektronisk word of mouth (eWOM), utvärdera och välj kanaler samt förbättra förekomsten av varumärket. Metod: Denna studie antar en deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Ekologisk konsumtion : Endast för övertygade?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla Regnér Nordlund; Joakim Linde; [2011]
    Nyckelord :Organic consumption; high- and low involved consumers; strategic marketing; Ekologisk konsumtion; involvering; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med anledning av Sveriges ökade ekologiska konsumtion så kommer denna uppsats vidare undersöka ekologisk konsumtion som fenomen och hur företag bör arbeta för att på bästa sätt lyckas nå långsiktig överlevnad med just ekologi som grund. Problem: Vilka faktorer är viktiga för företags beslut om marknadsföringsstrategier gällande ekologiska varor, för att nå långsiktig överlevnad? Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att analysera och utvärdera konsumentbeteende med avseende på ekologisk konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Chang; Kristen Crump; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföring; utbyte; utveckling; transaktionsmarknadsföring; Service management;

    Sammanfattning : Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. LÄS MER