Sökning: "analysera rörlig bild"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden analysera rörlig bild.

  1. 1. Att överleva skönhetskrisen : En komparativ fallstudie om Jaclyn Cosmetics och Caia Cosmetics kriser på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Harrvik; Josefin Högström; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Kriskommuniaktion; Influencer; Skönhetsbranschen; Kommunikationsstrategi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera Caia Cosmetics och Jaclyn Cosmetics krishantering under deras respektive kriser med inriktning på hur dessa influencers personliga varumärke och deras företags varumärke relaterar till varandra och särskiljer sig i krissituationer. Materialet som analyserades var två texter per krissituation innefattande Instagram-inlägg, Instagram-händelser, ett uttalande i Aftonbladet samt två videos analyserades. LÄS MER

  2. 2. Volymen går upp till elva : En socialsemiotisk studie av mockumentärfilmens mediepedagogiska möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Andrea Sigurd; [2022]
    Nyckelord :Film literacy; Mediepedagogik; Bildpedagogik; Socialsemiotik; Sanningsanspråk;

    Sammanfattning : En självreflexiv humor, som den satiriska genren mockumentärfilm bygger på, skulle kunna erbjuda möjligheter för människor att “klä av sig sina pretentioner”. Som kejsaren utan kläder så kanske människan blir våldsamt påmind om sin egen världs- och självbild i jämförelse med andra människors föreställningar om världen. LÄS MER

  3. 3. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER

  4. 4. Plötsligt händer det… eller? : En multimodal analys av Svenska Spels Tv-sända reklam för Triss.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adrian Carlzon; [2018]
    Nyckelord :Reklam; semiotik; multimodalitet; pedagogik; multimodalpedagogik; språkvetenskap; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är reklam en självklar del i samhället som ofta har syftet att locka till konsumtion för den marknadsförda varan och i takt med att tekniken har gått framåt har reklam kunnat visa sig i större utbredning. Nyligen har även en ny sorts marknad visat sig tydligt inom marknadsföring, nämligen spelreklam. LÄS MER

  5. 5. "DEN ÄR FINT MÅLAD, MEN GER INGENTING" : Estetiska resonemang och diskussioner vid bildsamtal

    Magister-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Jakob Anckarsvärd; [2015]
    Nyckelord :Estetik; antiestetik; bildämnet; konsthistoria; bildpedagogik;

    Sammanfattning : Uppsatsen ”DEN ÄR FINT MÅLAD, MEN GER INGENTING” Estetiska resonemang och diskussioner vid bildsamtal, strävar efter att närmare beskriva och analysera hur skolelever i årskurs 6 resonerar och uttrycker sig då de tolkar och diskuterar konst. Detta för att fördjupa bildpedagogens förståelse för den teoretiska delen av sitt uppdrag: att lära elever om bilder, analys och konsthistoria. LÄS MER