Sökning: "analysmetod intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden analysmetod intervju.

  1. 1. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  2. 2. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  3. 3. Barn <3 Rösträtt=? : Figurationer om rösträtten, rösträttsbärare och icke rösträttsbärare

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofi Frid; [2023]
    Nyckelord :Barn- och ungdomsvetenskap; Figurationer; Dialogisk intervju; Rösträtt; Rösträttsbärare; Icke rösträttsbärare; Rösträtten; Barndomshistoria; Posthumanism; Narrativ analys; Kreativ analysmetod; Onto-epistomologi; Agentskärning;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilka figurationer om rösträtten, rösträttsbäraren och icke rösträttsbäraren som framkommer i samtal med barn. En vägledande fråga för studien har varit att lyfta barns röster i egenskap av att de dels är exkluderade från att delta i rösträtten, dels för att det finns en avsaknad av barns egna röster inom forskning om rösträtten. LÄS MER

  4. 4. Intensivvård efter självdestruktiv handling : Intensivvårdsjuksköterskor upplevelse

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Angelica Palm; Norah Ericson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Suicid är den yttersta och mest allvarliga aspekten av självdestruktiv handling och ett bekräftat globalt folkhälsoproblem som fjärde vanligaste dödsorsak bland åldrarna 15-29år. Antal personer som utför självdestruktiv handling så att intensivvård krävs för överlevnad ökar och recidiv är vanligt. LÄS MER

  5. 5. Extra anpassningar i gymnasieskolor med överrepresentation av elever i svårigheter : En kvalitativ intervjustudie om lärarens upplevelser vid implementering av extra anpassningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Bladimir Rodrigo Carrasco Castro; [2022]
    Nyckelord :Extra anpassningar; gymnasielärare; policy enactment; kvalitativ intervju; tematisk analys; elever i svårigheter;

    Sammanfattning : Extra anpassningar måste erbjudas och utvärderas för att bemöta elevers olika behov i Sverige. Tidigare forskning visar däremot att kunskap är begränsad om hur extra anpassningar implementeras, utvärderas och upplevs av gymnasielärare i Sverige. LÄS MER