Sökning: "analysverktyg i bedömning"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden analysverktyg i bedömning.

  1. 16. VALIDATION AND CONFORMITYTEST OF CGMES MODELS OFENTSO-E TEST NETWORKS

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Yiqi Zhao; [2016]
    Nyckelord :IEC CIM; CGMES and conformity assessment; Network Manager; Power Factory; power flow calculation.;

    Sammanfattning : För att uppnå optimal resursdelning och öka hållbar energiförsörjning, stiger behovet av gränsöverskridande kraftöverföring ständigt. Därför frekventa utbyta information med detaljerade galler uppgifter krävs. LÄS MER

  2. 17. Bedömning av språklig nivå baserad på processbarhetsteorin- En undersökning om processbarhetsteorin går att använda för att identifiera nyanlända elevers grammatiska språknivå

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sällberg Kamonlak; [2016]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; interimspråk; nyanlända; processbarhetsteorin; språkintroduktion;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en undersökning av två nyanlända elevgrupper på språkintroduktion, där jag tagit hjälp av den så kallade processbarhetsteorin som verktyg för att bedöma deras språkutveckling. Dessutom vill jag genom undersökningen ta reda på om eleverna verkligen placerats i rätt undervisningsgrupp. LÄS MER

  3. 18. "Det gäller att ha lite fantasi" : En intervjustudie om idrottslärares arbete med integrering av nyanlända elever.

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Ida Mannil; Ida Alé Svensson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka hur idrottslärarna arbetar för att integrera nyanlända elever. - Hur uppfattar lärare i ämnet idrott och hälsa att de arbetar med integrering av nyanlända elever? - Vilka utmaningar finns i att arbeta med integrering av nyanlända elever? Metod Genom ett obundet slumpmässigt och ett handplockat urval genomfördes fyra intervjuer med fyra lärare. LÄS MER

  4. 19. Rätt till rätt betyg - lärarperspektiv på betyg och bedömning mellan pojkar och flickor inom idrottsundervisningen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Victor Abalo; Damir Becirovic; [2016]
    Nyckelord :physical education; gender; rating and assessment; sports didactics; structure;

    Sammanfattning : Enligt skolverkets betygsstatistik, för gymasiet, visar det sig att pojkar har bättre betyg än flickor i ämnet idrott och hälsa (Skolverket, 2010). Skolverkets rapport (2005) visar att ämnet uppfattas som ett ”pojkämne”, eftersom pojkarna tillåts ta mer plats och dominera undervisningen. LÄS MER

  5. 20. Analys av argument som uttrycks i samband med ett levande rollspel om embryonala stamceller : En designbaserad studie med analysverktyget TKE av hur argumentens kvalitet utvecklas under en undervisningssekvens

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Mats Hansson; [2015]
    Nyckelord :Socioscientific issues; arguments; argumentation; analyze tool; Toulmin’s argument patterns; specific biological knowledge; epistemic level; grade criteria; assessment; Wilcoxons sign rank test; live role play; Socioscientific issues; samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll; argument; argumentation; Toulmin’s argument patterns; specifika biologiska kunskaper; epistemisk nivå; kunskapskrav; Wilcoxons teckenrangtest; levande rollspel;

    Sammanfattning : Diskussioner om användandet av embryonala stamceller är exempel på ett område där naturvetenskapliga teorier möter en diskussion i samhällshällsdebatten. Värderingar med t ex etiska utgångspunkter påverkar hur naturvetenskaplig forskning bedrivs och hur resultaten från denna forskning tillämpas. LÄS MER