Sökning: "analysverktyg i bedömning"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden analysverktyg i bedömning.
16. VALIDATION AND CONFORMITYTEST OF CGMES MODELS OFENTSO-E TEST NETWORKS
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)Sammanfattning : För att uppnå optimal resursdelning och öka hållbar energiförsörjning, stiger behovet av gränsöverskridande kraftöverföring ständigt. Därför frekventa utbyta information med detaljerade galler uppgifter krävs. LÄS MER
17. Bedömning av språklig nivå baserad på processbarhetsteorin- En undersökning om processbarhetsteorin går att använda för att identifiera nyanlända elevers grammatiska språknivå
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna uppsats är en undersökning av två nyanlända elevgrupper på språkintroduktion, där jag tagit hjälp av den så kallade processbarhetsteorin som verktyg för att bedöma deras språkutveckling. Dessutom vill jag genom undersökningen ta reda på om eleverna verkligen placerats i rätt undervisningsgrupp. LÄS MER
18. "Det gäller att ha lite fantasi" : En intervjustudie om idrottslärares arbete med integrering av nyanlända elever.
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka hur idrottslärarna arbetar för att integrera nyanlända elever. - Hur uppfattar lärare i ämnet idrott och hälsa att de arbetar med integrering av nyanlända elever? - Vilka utmaningar finns i att arbeta med integrering av nyanlända elever? Metod Genom ett obundet slumpmässigt och ett handplockat urval genomfördes fyra intervjuer med fyra lärare. LÄS MER
19. Rätt till rätt betyg - lärarperspektiv på betyg och bedömning mellan pojkar och flickor inom idrottsundervisningen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Enligt skolverkets betygsstatistik, för gymasiet, visar det sig att pojkar har bättre betyg än flickor i ämnet idrott och hälsa (Skolverket, 2010). Skolverkets rapport (2005) visar att ämnet uppfattas som ett ”pojkämne”, eftersom pojkarna tillåts ta mer plats och dominera undervisningen. LÄS MER
20. Analys av argument som uttrycks i samband med ett levande rollspel om embryonala stamceller : En designbaserad studie med analysverktyget TKE av hur argumentens kvalitet utvecklas under en undervisningssekvens
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Diskussioner om användandet av embryonala stamceller är exempel på ett område där naturvetenskapliga teorier möter en diskussion i samhällshällsdebatten. Värderingar med t ex etiska utgångspunkter påverkar hur naturvetenskaplig forskning bedrivs och hur resultaten från denna forskning tillämpas. LÄS MER