Sökning: "analytic intuitive information processing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden analytic intuitive information processing.

  1. 1. Människan som bevisvärderare - en kognitivt rättsvetenskaplig studie av erfarenhetssatser.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emma Carlsson; [2018]
    Nyckelord :straffrätt; rättsvetenskap; bevisvärdering; erfarenhetssatser; kogntionspsykologi; socialpsykologi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In Sweden, the evaluation of evidence is free which means it is not governed by legal rules. When evaluating evidence, the judge uses what the legislator refers to as common knowledge theorems (“allmänna erfarenhetssatser”), which enables the evidence to be put in context. LÄS MER

  2. 2. Bankers utlåning till mikroföretag : En kvalitativ studie om hur handläggare bearbetar och bedömer mjuk information

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Dzamastagic Admir; Dzamastagic Armin; [2017]
    Nyckelord :Credit assessment; information asymmetry; information signals; analytic intuitive information processing; cognitive styles; decision making; cognitive processes.; Kreditbedömning; informationsasymmetri; informationssignaler; analytisk intuitiv informationsbearbetning; kognitiva stilar; beslutsfattande; kognitiva processer.;

    Sammanfattning : Banker hävdar att användandet av mjuk information är av stor betydelse vid kreditbedömning av företag som präglas av opacitet. Emellertid, till skillnad från hård information, ålägger banker ej konkreta riktlinjer för vilken mjuk information som handläggare förväntas samla in och rapportera samt hur bearbetningen av den bör ske. LÄS MER

  3. 3. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Kristina Linde; [2014]
    Nyckelord :Usability; learning style; e-learning; user centered system design; VAKT; Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; användarcentrerad systemdesign; VAKT;

    Sammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER