Sökning: "analytisk studie"

Visar resultat 1 - 5 av 305 uppsatser innehållade orden analytisk studie.

  1. 1. Sampling inom Hiphop : En Analytisk Studie av Samplingsanvändning inom Hiphop: Historisk Översikt, Nutida Praktik och Framtida Potential

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Timmie Farby Måssebäck; [2024]
    Nyckelord :Sampling; Hiphop; AI; Samplingshistoria; Musikskapande;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar och kartlägger samplingens och hiphopens historiska uppkomst, redovisar hur nutiden ser ut och landar i kvalificerade antaganden om samplingens framtid i relation till AI. Syftet har varit att förstå hur historien och nutiden potentiellt kan påverka framtiden inom AI-baserad samplingskonst. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet inom en ohållbar bransch : En analytisk studie av klädbranschens legimitetssträvan och institutionella påtryckningar

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Filippa Thyrman; Oda Ulrikke Helgesen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  4. 4. ”Ha tentaklerna utåt” : En empirisk studie på faktorer som påverkar inköpsansvariga vid ett folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emma Hedkvist; Johanna Löfqvist; [2024]
    Nyckelord :Kvalitet; kompetens; inköpsprocess; medieplanering;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka faktorer som påverkar bokinköp vid folkbibliotek samt undersöka de inköpsansvarigas uppfattning om begreppet kvalitet och hur kompetens förhåller sig till inköpsprocessen. Datainsamlingen utgörs av semistrukturerade djupintervjuer gjorda med 6 inköpsansvariga på folkbibliotek inom samma län. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering och framtidens HR-arbete - Påverkar digitaliseringen rekryteringsprocessen & yrkesidentiteten hos HR-praktiker?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Linnea Kling; Oskar Karlsson; [2023-09-07]
    Nyckelord :AI; Digitalisering; HR; Rekrytering; Yrkesidentitet;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur digitaliseringen av rekryteringsprocessen påverkar HR-praktikers arbete och yrkesidentiteter. Syftet var att genom intervjuer fånga dessa upplevelser för att sedan koppla ihop med teorier och tidigare forskning på området. LÄS MER