Sökning: "and UDP"
Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden and UDP.
1. Jämförelse av OPS, MQTT och DDS med avseende på fördröjningstid och throughput
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In this study a comparison of the publish-subscribe communication protocols OPS, MQTT and DDS were conducted. The implementation used for DDS was fastDDS and the client library Paho Eclipse MQTT C++ was used for MQTT with the broker implementation Eclipse Mosquitto. LÄS MER
2. Low-latency transport protocols inactor systems : Performance evaluation of QUIC in Kompact
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Developers widely use actor frameworks to build highly distributed systems. However, modern actor frameworks are limited in their network implementations, with Transmission Control Protocol (TCP) and User Datagram Protocol (UDP) being the main protocols used for network communication. LÄS MER
3. Performance Evaluation of Vehicular Communication in Simulated Environment : A Comprehensive Evaluation of Vehicular Communication in LTE/5G Networks using a Simulated Environment
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This thesis presents a thorough evaluation of vehicular communication performance in LTE/5G networks through simulation. Focusing on TCP and UDP protocols, the study examines factors like window size, signal strength, and fading effects, emphasizing adaptive window sizing, TCP window scaling, and optimal UDP settings. LÄS MER
4. Analysis of the security of a VXLAN network
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Traditionally, VLANs have been the most suitable solution for connecting computers. This, in line with the increased use of cloud services in recent years, has given rise to problems with scalability and security within VLAN networks, which need to be investigated. LÄS MER
5. Vanliga problem och lösningar för onlinespel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna litteraturanalys går igenom åtgärderna för de problem som förekommer vid skapandet av online pvp-spel. Några av de vanliga problem som kan stötas på innefattar fördröjning, paketförlust, fusk, skalbarhet, synkronisering, uppdateringsfrekvens och säkerhet. LÄS MER