Sökning: "and consequences of eWOM"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden and consequences of eWOM.

  1. 1. The effects of eWOM on companies : A qualitative study about how companies get affected by the eWOW spread by consumers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maya Hulinder; Diana Sahyzadeh; [2021]
    Nyckelord :electronic word-of-mouth eWOM ; Social networks sites SNS ; Valence; Online reviews; impact; and consequences of eWOM;

    Sammanfattning : Abstract The rapid technological developments have changed how companies market themselves and how consumers search for information. Furthermore, the internet provides companies with a variety of channels to share information and products. LÄS MER

  2. 2. Managing negative eWOM in the retail industry : A qualitative study of proactive and reactive strategies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landgren; Martina Lidberg; [2021]
    Nyckelord :eWOM; managing negative eWOM; proactive strategies; reactive strategies;

    Sammanfattning : In the fast pace of the development of the Internet and the increased use of it more and more people use interactive platforms to connect with each other. The increased opportunity and ability to share content with people around the globe has led to the emergence of eWOM. LÄS MER

  3. 3. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Hedén; Sofia Rosén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Word-of-Mouth; electronisk Word-of-Mouth; motivationsteori; påverkan och konsekvenser av eWOM.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER

  4. 4. Hantering av negativ eWOM på Twitter - Ett sätt att skapa kundrelationer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mimmie Blomberg; Emma Streman; [2010]
    Nyckelord :Twitter; Social Media; Word-of-mouth; Crises Communication; Marketing Signals;

    Sammanfattning : Consumers are facing a wide selection of brands trying to get their attention. An increasing amount of corporations are incorporating non-traditional media in their marketing strategies as an attempt to build relationships with their customers. LÄS MER