Sökning: "animation principles"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden animation principles.

  1. 1. Bringing Principles to Rigging for Animation : Teaching rigging within game development education

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Steven Ekbrand; [2023]
    Nyckelord :Rigging; Animation; Teaching; Pedagogy; Math anxiety;

    Sammanfattning : The subject of digital animation witnessed the indispensable role of rigging in enabling movement and functionality, particularly within the context of game development. While animation principles (Thomas & Johnston, 1995) form the foundation of this discipline, rigging principles remain somewhat elusive, lacking the same fundamental status even to this day. LÄS MER

  2. 2. Static or Dynamic: An experimental study : The Impact of animation principles on user engagement on LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Stina Freid; Alexandra Gredeus Ampuero; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Motion Graphics; 12 Basic Animation Principles; Digital Marketing; LinkedIn; Social Networking Sites; Organic Posts; Nudges; Dynamic Posts; and Static Posts;

    Sammanfattning : Engagement. This has become a key concept in the field of marketing. The concept of "engagement" is utilized to describe the way users instantly engage with brands using clicks, reactions, comments, and sharing. Brands and advertisers utilize media platforms to increase brand awareness and create customer-engaging content. LÄS MER

  3. 3. Karaktärisering med förstapersonsperspektiv som observationspunkt : En studie kring användningen av tredjepersons animationsprinciper i förstapersonsanimation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Animation; 3D-grafik; förstapersonperspektiv; tredjepersonsperspektiv; karaktärisering;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker huruvida tekniker och teorier som utvecklats för att bilda rörelser som observeras i ett tredjepersonsperspektiv även kan användas för att skapa rörelser som observeras ur ett förstapersonsperspektiv, med inriktning på tv- och datorspel. Resultat från forskning kring kroppsspråk och mänsklig rörelse har använts för att producera en spelbar prototyp med tre olika karaktärer, en hjälte, en skurk och en neutral. LÄS MER

  4. 4. Emotion Through Motion : Rörelse är inte samma sak som levande

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Rasmus Jildenmyr; [2022]
    Nyckelord :Animation; Känslor; Levande;

    Sammanfattning : Den här artikeln ämnar ge ett konkret exempel på hur Disneys 12 principer för animation ur The Illusion of Life (1990) och hur metoder inom skådespel kan användas för att förmedla känslor genom endast animation av en karaktär. Att animera en karaktär betyder inte att den får en personlighet eller känslor att visa upp för åskådaren, vilket har väckt frågan vilka metoder man kan använda sig av för att uppnå detta genom animationen. LÄS MER

  5. 5. EQUILIBRIUM

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Alexia Pihl; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : With the solemn reality of modern society, where increasing demand for high achievements and performance in every aspect of life causes people to crumble under the pressure. The negative mental health effects on the public have been called an epidemic and are especially apparent for the youth and children. LÄS MER