Sökning: "animation"

Visar resultat 1 - 5 av 508 uppsatser innehållade ordet animation.

  1. 1. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Eskil Kylberg; Adam Jäärf; [2024]
    Nyckelord :Arcane; intern fokalisering; animation; film; 2D-animation; 3D-animation; karaktärspsykologi;

    Sammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER

  2. 2. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fanny Lindholm; Samuel Harju; [2024]
    Nyckelord :nostalgisk grafik; retrografik; indiespel; skräckspel; spelgrafik;

    Sammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER

  3. 3. Compression of Sequential Voxel Data for Sequence-based Animation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Filip Antonijevic; [2023-10-23]
    Nyckelord :voxel; octree; grid; compression; animation; spatiotemporal; sorting; reordering; DXT; HSV;

    Sammanfattning : This thesis presents a method for lossy compression of voxel data in an animation sequence. Uncompressed voxel animation can become very memory intensive and therefore need a more efficient method to store and render such data. LÄS MER

  4. 4. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  5. 5. ANIMALS IN ANIMATION: DEEPENED ANALYSIS ON ANTHROPOMORPHIZATION AND THE UNCANNY VALLEY : A continuation and improvement upon previous study of realistic 3D animal anthropomorphization triggering the uncanny valley effect

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Frick; [2023]
    Nyckelord :Uncanny Valley; Animation; Anthropomorphisation; Virtual Animals; Facial Expressions; Animal Facial Expressions.;

    Sammanfattning : This study investigates the relationship between the uncanny valley effect and perceived facial expressions in anthropomorphized virtual animals. This thesis builds upon previous research by the author in the hopes of addressing previously identified limitations and reinforcing the data of the earlier study. LÄS MER