Sökning: "animation"

Visar resultat 11 - 15 av 508 uppsatser innehållade ordet animation.

  1. 11. Real-time Soft Body Simulation using Extended Position-Based Dynamics and Tetrahedral Deformation

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :William Kamnert; [2023]
    Nyckelord :Physically based animation; Soft body deformation; Volumetric models; GPU parallel computing;

    Sammanfattning : Background. Several methods have been used to simulate soft body deformation, such as mass-spring systems and position-based dynamics. This has been done using tetrahedral mesh models for preservation of shape and volume. LÄS MER

  2. 12. ”Try to make it sound like you wrote it that way on purpose.” : En fallstudie om användandet av visuell rytm i Wes Andersons The French Dispatch (2021)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Amanda Embrand; [2023]
    Nyckelord :Visuell rytm; narrativ; Wes Anderson; mise-en-abyme; film; stilgrepp; informationsfilm; animation; rörlig grafik; film;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att undersöka hur visuell rytm används i Wes Andersons film The French Dispatch och hur det påverkar filmens narrativ. En fallstudie görs på en scen från filmen. Den rytmiska strukturen identifieras och teorier om visuell rytm, narrativ och begreppet mise-en-abyme appliceras på materialet och filmen som helhet. LÄS MER

  3. 13. From Support to Disruption : Highlighting the discrepancy between user needs, current AI offerings and research focus for professional video creators, a situated user study.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sietse van den Nieuwenhuijzen; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Video Production; User-Centered Design; AI Ethics; Generative AI; Artificiell Intelligens; Videoproduktion; Användarcentrerad Design; AI-etik; Generativ AI;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has the potential to transform various industries, including the creative industry [1]. The potential disruption is facilitated by technology-driven products, with these products it is increasingly important to keep user goals, behaviour and needs at the centre during the development and designing phase. LÄS MER

  4. 14. Particle-Oriented Bounding Box Skeletal Animation in real-time applications

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Simon Strand; Karlos Napa Häger; [2023]
    Nyckelord :Skeletal Animation; Particle; Velocity; Collision;

    Sammanfattning : Background. Skeletal animation is a technique used for displaying animated movement that uses bones in a hierarchy to get a structure; these bones are transformed based on their parent bones. Vertices in a mesh are connected to one or more bones with a weight, and the vertices will move based on the bone transformation, creating an animation. LÄS MER

  5. 15. Tolerans av animerat ljus : Vilken storlek och hastighet är nödvändig för att skapa ett sömlöst och mjukt animerat ljus

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Ebba Olsson; Esther Strömberg; [2023]
    Nyckelord :Animation; Cars; Comfort; Diodes; DMX; Exterior and Interior Lighting; LED; LED-Strip; Programming; Animering; Bilar; Dioder; DMX; Exteriör och interiör belysning; Komfort; LED; LED-list; Programmering;

    Sammanfattning : De senaste 10 åren har utvecklingen av LED öppnat stora möjligheter för kreativa lösningar av belysning. Exempelvis kan färgglad och dynamisk fasadbelysning tillverkas. I denna studie undersöks det hur animerat ljus upplevs och hur det skapas en mjuk och sömlös effekt. LÄS MER