Sökning: "animation"

Visar resultat 16 - 20 av 508 uppsatser innehållade ordet animation.

  1. 16. Assessing Visual Attention Methods in Video Games : A Comparative Study of Effectiveness and Colorblind Accessibility

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Joaquin Lindkvist; [2023]
    Nyckelord :Visual attention; eye-tracker; time to first fixation; total fixation duration; area of interest;

    Sammanfattning : Background. Visual attention in video games is a relatively underdeveloped field, especially so when it comes to colorblind accessibility. According to recent research, there is an increased social demand for options to alleviate problems colorblind individuals experience in video games. LÄS MER

  2. 17. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER

  3. 18. INTEGRATING STOP-MOTION ANIMATION INTO CHILDREN'S MATHEMATICS EDUCATION

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yufei Tang; [2023]
    Nyckelord :Stop-motion animation; Children s Maths Learning; Learning Interests;

    Sammanfattning : Learning interest is a key determinant of children's motivation in mathematics. The main theme of this paper is to study the integration of stop-motion animation into children's daily mathematics learning, and to further develop the stop-motion animation format into a stop-motion game with interaction as a way to stimulate children's interest in mathematics in a non-traditional educational way. LÄS MER

  4. 19. An interest in progress: A graphic design campaign that aims to contribute to a positive attitude regarding mental illness

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Sania Rahimian; [2023]
    Nyckelord :mental health; mental illness; attitude; stereotypes; prejudice; conditioning; operant conditioning; observational conditioning; design; animation;

    Sammanfattning : A graphic design campaign that aims to contribute to a positive attitude regarding mental illness. ... LÄS MER

  5. 20. Exploring the performance gap: How animation implementation affects the CPU and RAM usage in mobile applications : Among cross-platform and native development approaches

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sabina Ametova; Tim Lindström; [2023]
    Nyckelord :animations; app development; cross-platform; Flutter; mobile development; performance;

    Sammanfattning : Mobile applications are a critical part of everyday life. Animations in mobile applications demand optimized performance, which developers are persistently striving to achieve. LÄS MER