Sökning: "animationer 3d"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden animationer 3d.

  1. 1. Icke-verbal kommunikation och animation : Animation av oärlighet för ansiktslösa karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elin Munter; [2022]
    Nyckelord :Icke-verbal kommunikation; Kroppsspråk; Animation; Lögn; Spel;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt om betraktare kan urskilja att en animerad ansiktslös karaktär har negativa intentioner och försöker ljuga, enbart genom hur dess kroppsspråk animeras. Undersökningen genomfördes med kvantitativa enkäter, där testdeltagarna fick studera två olika animationer av en 3D-modell. LÄS MER

  2. 2. Oförfinade animationer i motion capture : Den medvetna framkallningen av uncanny valley

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Eva Åhlfeldt Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Uncanny valley; skräck; motion capture; animationer;

    Sammanfattning : Uncanny valley är ett ämne som inte ofta diskuteras i förhållande till helkroppsanimationer. Detta gör det intressant ur en animatörs synvinkel, att se hur kroppens rörelser följer ellergår emot tidigare kunskaperna inom ämnet. LÄS MER

  3. 3. Digitala läromedel ur ett interaktivt och multimodalt perspektiv : En komparativ analys av digitala läromedel i religionskunskap  för högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Thomas Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; interaktiv; multimodal; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av skolan har ökat användningen av digitalt material i undervisningssituationer. Vi ser nu en växande marknad och utbud av nya heltäckande digitala läromedel, som har andra möjligheter att integrera multimodala och interaktiva aspekter än traditionella trycka läroböcker. LÄS MER

  4. 4. A study of transfer learning on data-driven motion synthesis frameworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nuo Chen; [2022]
    Nyckelord :Transfer learning; data-driven motion synthesis; objective-driven motion generation; rig-agnostic encoding; deep learning-based clustering model; procedural animation; Kunskapsöverföring; data-driven rörelsesyntetisering; procedurell animation; mål-driven animation-genereringsmodel; rig-agnostisk-kodning; djupinlärningsbaserad klusteringsmodel;

    Sammanfattning : Various research has shown the potential and robustness of deep learning-based approaches to synthesise novel motions of 3D characters in virtual environments, such as video games and films. The models are trained with the motion data that is bound to the respective character skeleton (rig). LÄS MER

  5. 5. Kroppsspråk inom animation: från teori till praktik : Vad förmedlar kroppsspråket från stiliserade karaktärer och hur olika medier tolkas av observatören

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anastasiya Kjartansdottir; Disa Johansson; Mikael Ytterstedt; [2021]
    Nyckelord :Kroppsspråk; känslor; karaktärsroller; animation; LMA; Disneys tolv animationsprinciper;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte om det var möjligt att applicera resultat från kroppsspråksstudier till stiliserade spelkaraktärer i syftet med att se om deltagare fortfarande kunde tolka vilka känslor som förmedlades genom kroppsspråket. Det undersöktes också om deltagarna ändrade sina åsikter när de stiliserade karaktärerna presenterades både i 2D och 3D via stillbilder och animerade klipp för att se hur detta påverkade deras tolkning. LÄS MER