Sökning: "animations"

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade ordet animations.

  1. 1. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  2. 2. ANIMALS IN ANIMATION: DEEPENED ANALYSIS ON ANTHROPOMORPHIZATION AND THE UNCANNY VALLEY : A continuation and improvement upon previous study of realistic 3D animal anthropomorphization triggering the uncanny valley effect

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Frick; [2023]
    Nyckelord :Uncanny Valley; Animation; Anthropomorphisation; Virtual Animals; Facial Expressions; Animal Facial Expressions.;

    Sammanfattning : This study investigates the relationship between the uncanny valley effect and perceived facial expressions in anthropomorphized virtual animals. This thesis builds upon previous research by the author in the hopes of addressing previously identified limitations and reinforcing the data of the earlier study. LÄS MER

  3. 3. Enjämförelse mellan en digital laboration och en traditionell labortion i fysikundervisning : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aamir Hussain; Maryam Ebrahimi; [2023]
    Nyckelord :Physical educational technology; PhET-simulation; parallel coupling of an electric circut; electricity and electrical circuts; digital experiment; traditional experiment.; Fysisk utbildningsteknik; PhET-simulering; parallellkopplade elektrisk krets; elektricitet och elektriska kretsar; traditionell laboration; digital laboration.;

    Sammanfattning : Praktiska inslag i fysikundervisning spelar en betydande roll för elevernas lärande. Praktiska undersökande och utforskande arbetssätt gynnar elevernas kunskapsutveckling och deras uppfattning kring nya begrepp. LÄS MER

  4. 4. Exploring the performance gap: How animation implementation affects the CPU and RAM usage in mobile applications : Among cross-platform and native development approaches

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sabina Ametova; Tim Lindström; [2023]
    Nyckelord :animations; app development; cross-platform; Flutter; mobile development; performance;

    Sammanfattning : Mobile applications are a critical part of everyday life. Animations in mobile applications demand optimized performance, which developers are persistently striving to achieve. LÄS MER

  5. 5. Användandet av digitala verktyg i gymnasiekemi : Digitala verktygs påverkan på kemiämnet utfrån lärar- och elevperspektiv.

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Masuma Sultana; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; upplevelse; kemiundervisning; lärande; gymnasiet; kemididaktik; simulering; animering.;

    Sammanfattning : Kemi anses vara ett svårt ämne eftersom elever kan tycka att det är utmanande att förstå ett makroskopiskt respektive ett mikroskopiskt perspektiv och framförallt förstå molekylmodeller med tredimensionell struktur. Olika studier visar på positiva effekter på elevers inlärning när de får använda digitala verktyg såsom simulering, animering med mera eftersom det kan leda till att elever kan skapa en bättre bild av och en ökad förståelse inom kemiämnet. LÄS MER