Sökning: "anna christensson"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden anna christensson.

  1. 1. “Stora friheter inom en given ram” : En studie om tillitsbaserad ledning och styrning inom svensk folkbiblioteksverksamhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Row; Stina Christensson; [2022]
    Nyckelord :Tillitsbaserad styrning och ledning; Tillitsdelegationen; organisationsteori; ledarskap; organisationskultur; folkbibliotek; offentlig verksamhet.;

    Sammanfattning : Trust-based management has become increasingly widespread in Sweden in the past few years, and an increasing number of municipalities are adopting trust-based methods. Previous research and pilot projects have centered heavily on health, education, social care and welfare, areas that are in many ways profoundly different from public libraries. LÄS MER

  2. 2. Can Shared Pain Contribute To Brand Community?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Sofia Cappelen; Linn Erander; Michael Trane; Oskar Johansson Borg; [2019]
    Nyckelord :CCT; Brand Community; Consumer Identity Project; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Anna-Sofia Cappelen, Linn Erander, Michael Trane, Oskar Borg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Brand Community, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Project, Marketplace Cultures, Extremsport, CrossFit, Konsumtionsfenomen, Identitetsskapande, Gemenskap, Smärta. Syfte: Uppsatsen syfte är att öppna upp en ökad förståelse för det kollektiva identitetsskapandet som sker genom extremträning som ett konsumtionsfenomen via en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller inte vara native

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Truvé; Isabelle Edenborg; Anna Frick; [2019]
    Nyckelord :Persuasion Knowledge Model; marknadsföring; native advertising; sociala medier; Instagram; influencer marketing; millennials; konsumentbeteende; change-of-meaning-principen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: To Be or Not To Be Native - a Quantitative Study of Native Advertising on Instagram, and Its Effect on Consumer Behavior and Attitude. Seminar date: 2019-01-17 Course name: FEKH29, Degree project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credits. LÄS MER

  4. 4. Mindfulness vid psykos - en studie kring värdet av mindfulnessinriktad gruppbehandling vid psykossjukdom

    M1-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Tomas Berg; Anna Christensson; [2016]
    Nyckelord :mindfulness; psychotic disorders; group; psykossjukdomar; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore experiences of a group-based mindfulness intervention for patients with psychosis, changes in mindfulness and acceptance after this intervention and possible connections with practice between sessions. Earlier studies have shown promising results with mindfulness-based interventions for patients with psychosis. LÄS MER

  5. 5. Sinnesupplevelse i landskapsarkitekturens teori och praktik

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Malin Christensson; [2015]
    Nyckelord :sinnesupplevelse; sinnlighet; landskapsteori; landskapsanalys; representation; landskapsupplevelse; kroppslig interaktion; perception;

    Sammanfattning : Vad är kvalité i vår utemiljö? I många fall anses landskapets huvudsakliga kvaliteter ligga i dess visuella intryck. Men våra bestående minnen av ett landskap handlar sällan om enbart visuella kvaliteter, utan betydligt oftare om känslor och upplevelser som kan vara svåra att beskriva. LÄS MER