Sökning: "anna fischer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden anna fischer.

  1. 1. Specialpedagogik i omvandling : en kvalitativ studie om tvålärarskap och inkludering

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Anna-Karin Davidsson; Mette Fischer; [2021]
    Nyckelord :Ekologisk systemteori; inkludering; neuropsykiatriska svårigheter; relationellt perspektiv; samundervisning; specialpedagogik; tvålärarskap; tvålärarsystem;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka, analysera och diskutera tvålärarskap för elever i behov av stöd ur specialpedagogers och rektorers perspektiv. Studien är en kvalitativ intervjustudie och undersöker vilka fördelar och nackdelar det finns med tvålärarsystemet för inkludering. LÄS MER

  2. 2. Analogical Thinking in Business Model Innovation Ideation A descriptive study of managers' use of analogies

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Anna Lena Minkler; Jan Fischer; [2014]
    Nyckelord :Business model innovation; Ideation; Managerial cognition; Analogy; Descriptive study;

    Sammanfattning : In increasingly competitive environments and maturing markets, companies can no longer solely rely on product or process innovations to survive. Instead, scholars are advocating Business Model Innovation (BMI), i.e. the innovation of a firm's value creation and capturing mechanisms, as a solution to outperform competition in the future. LÄS MER

  3. 3. Att undervisa romska elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Fischer; [2011]
    Nyckelord :minoritetsundervisning; modersmålsundervisning romani chib; romska elevers skolgång;

    Sammanfattning : Sedan år 2000 är romer tillsammans med fyra andra grupper erkända som etniska minoriteter i Sverige, vilket fått konsekvenser bland annat för modersmålsundervisningen i skolorna runt om i landet. Genom examensarbetets intervjuer framkom att det finns en paradox kring bevarandet av kulturell särart och samtidig integration, där skolans personal ställer sig frågande till hur man ska möta en främmande tradition. LÄS MER