Sökning: "anna högfeldt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden anna högfeldt.

  1. 1. En strukturerad preventiv intervention baserad på "Acceptance and Commitment Therapy" för ungdomar med psykisk ohälsa : pilottestning av en manualiserad ACT-gruppbehandling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för psykologi

    Författare :Anna Högfeldt; Thora Magnusdottir; [2010]
    Nyckelord :ACT; Acceptance and Commitment Therapy; psykisk ohälsa; högstadiet; ungdomar; skola prevention.;

    Sammanfattning : Att hitta preventiva metoder för att motverka ungdomars psykiska ohälsa är ett angeläget forskningsområde, både sett till mänskligt lidande för individen och ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Föreliggande kontrollerade studie, som är randomiserad stratifierat för kön avsåg undersöka om en gruppbaserad ACT-intervention (n=15) kunde vara statistiskt signifikant mer effektiv än sedvanligt omhändertagande (n=17) av ungdomar med eller i riskzonen för psykisk ohälsa. LÄS MER

  2. 2. Expansion och Kontraktion : SEB:s internationaliseringsprocess i Tyskland

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Krontoft Pontus; Högfeldt Anna; [2010]
    Nyckelord :internationalisering; institutionella villkor; SEB; bank; Tyskland;

    Sammanfattning : Att SEB fick göra en kontraktion av sin verksamhet och skifta fokus mot företagskunderna i Tyskland berodde delvis på förändringar i de institutionella villkoren. Följande studie beskriver och analyserar SEB:s förvärv och försäljning av sin tyska kontorsverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Marketing and Branding a Nation : tillämpningen av ambassader som plattform för att stärka Sverige som varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angelica Johnsson-Gerde; Anna Högfeldt; [2008]
    Nyckelord :Place Marketing; Nation Branding; Pulic Diplomacy; House of Sweden; Svenska ambassaden i Washington D.C.; Svenska ambassaden i Berlin; Nämnden för Sverigefrämjandet i Utlandet;

    Sammanfattning : Problem: The authors have, during the process of development of this thesis, tried to create an understanding of how a number of organizations, all working with different approaches around the ”brand Sweden”, perceive the efficiency and benefits of using extended concept around embassies as a tool in their strategic work. The embassies in question have an evolved concept in the sense that they don not only hold a traditional political and legal role. LÄS MER