Sökning: "anna strand"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden anna strand.
1. Kvinnors erfarenheter av stöd från vården vid missfall- En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
2. Pioneering Education for a Sustainable Future : Education for Sustainable Development through the Lens of Experts
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Education for Sustainable Development (ESD) provides a framework for reorienting education towards sustainability. The ESD framework is criticized for reproducing rather than transforming unsustainable systems, thus a critical analysis of the framework is crucial to understand its role in reorienting education towards sustainability. LÄS MER
3. Upplevelsen av hopp hos personer med lungcancer : - En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Lungcancer är den cancerform med högst mortalitet. Att drabbas av lungcancer kan leda till att personen upplever olika känslor som rädsla, uppgivenhet och hopp vilket är viktigt för sjuksköterskor att ha kunskap och förståelse om. LÄS MER
4. Optimization of energy dispatch in concentrated solar power systems : Design of dispatch algorithm in concentrated solar power tower system with thermal energy storage for maximized operational revenue
Master-uppsats, KTH/Kraft- och värmeteknologiSammanfattning : Concentrated solar power (CSP) is a fast-growing technology for electricity production. With mirrors (heliostats) irradiation of the sun is concentrated onto a receiver run through by a heat transfer fluid (HTF). The fluid by that reaches high temperatures and is used to drive a steam turbine for electricity production. LÄS MER
5. Hur ser mellanstadielärare på begreppen livsfrågor och identitet kopplat till religionskunskapsämnet i skolan?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka lärares syn på begreppen identitet och livsfrågor kopplat till religionskunskapsämnet. Frågeställningarna som arbetet grundar sig på är ”hur ser lärare att religionskunskapsämnet kan vara ett identitetsutvecklande ämne?” samt ”på vilket sätt kan lärare stimulera elever att reflektera över livsfrågor och identitet?”. LÄS MER