Sökning: "annonsör"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet annonsör.

  1. 1. Predicting Visual Fixation on Digital Advertisement using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Richard Hedlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Despite the fact that ad-tech being a multi-billion dollar industry, the percentage of digital ads which are actually being clicked on is as low as 0.1 % in many cases. The performance of ads which can be clicked on are often measured by click-through rate (CTR), in other words, action based. LÄS MER

  2. 2. "Innehållet presenteras i samarbete med..." : En något experimentell enkätstudie om attityder till native advertising och hur det påverkar konsumenters förtroende för nyheter och företag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Schunnesson; Fredrik Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; nyheter; förtroende; annonsering; schema; misstro; persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Current marketing discourse seems to be less and less about communicating to customers, and more and more about communicating with customers. Concurrently, traditional news companies are in a bit of a crisis where their business models are failing to compete with the growing colossus of “free” news that circulates the web. LÄS MER

  3. 3. Automated Bid Adjustments in Search Engine Advertising

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Mazen Aly; [2017]
    Nyckelord :Digital Advertising; Bid Adjustments; Optimization; Statistical Analysis; A B Testing; Digital Marknadsföring; Budjusteringar; Optimering; Statistisk analys; A Btestning;

    Sammanfattning : In digital advertising, major search engines allow advertisers to set bid adjustments on their ad campaigns in order to capture the valuation differences that are a function of query dimensions. In this thesis, a model that uses bid adjustments is developed in order to increase the number of conversions and decrease the cost per conversion. LÄS MER

  4. 4. Plats önskas av flicka som vill vara obemärkt : En analys av lokala tidningsannonser i Växjö till och från ogifta, gravida kvinnor 1910-1938

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Evelina Carlsson; [2016]
    Nyckelord :unmarried; pregnant; woman; 20th century; unnnoticed; unknown; illegitimate; child; advertisement; gender; ogift; gravid; kvinna; 1900-tal; obemärkt; okänd; utomäktenskaplig; barn; annonsör; genus;

    Sammanfattning : Marrige has historically been seen as the norm of coexistance between men and women. In all times, regardless of this norm, unmarried women have gotten pregnant. Societies have delt with the situation of unmarried, pregnant women in different ways in different time periods. LÄS MER

  5. 5. Google AdWords och varumärkesanvändning på internet - En studie över den rättsliga hanteringen av sökordsannonsering i Sverige, Danmark, Norge och Storbritannien

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Dominique Witterlund; [2014]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword Advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : För var dag som går blir vårt samhälle allt mer beroende av teknik och snabb och lättillgänglig information. De flesta av oss söker dagligen efter någon sorts information på internet. Vi gör sökningar på allt som är av intresse för oss för stunden och allt fler inköp görs numera på nätet. LÄS MER