Sökning: "annons facebook"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden annons facebook.
1. Individanpassade annonser - relevant eller påträngande? : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonser med avseende på vad, när och vart annonsen presenteras
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna studie syftar till att beskriva vad det är som får konsumenter att uppleva individanpassade annonser som relevanta eller påträngande beroende på vad som annonseras, när det annonseras och vart det annonseras. Med stöd av konsumenternas egna upplevelser gällande personaliserade annonser kopplat till de tre variablerna, strävar denna studie efter att skapa en så klar bild som möjligt när annonser upplevs som mest relevanta i relation till när de upplevs som mest påträngande. LÄS MER
2. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER
3. Förstföderskors perspektiv på förlossningsskador och fysioterapeutens roll i förlossningsvården.
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: I Sverige är det vanligt att drabbas av förlossningsskada framförallt för förstföderskor. Allvarliga bristningar kan leda till lidande på lång och kort sikt som smärta, sexuell dysfunktion, sänkt livskvalitet, inkontinens och psykiskt lidande. LÄS MER
4. Marknadsföringsstrategier inom sociala medier - En fallstudie om hur Cirkus använder sig av digital marknadsföring
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Användningen av sociala medier är idag större än någonsin, det har blivit en del av mångas vardag och det har även blivit ett alltmer omtalat område hos många företag. Trots detta finns den ingen exakt policy om hur sociala medier ska användas för företag, men det finns en hel del strategier om hur man kan använda sig utav sociala medier för att nå bäst resultat. LÄS MER
5. Den tryckta annonsens förlängda arm : En studie i hur ett utvidgat kommunikationsutrymme skapas genom den tryckta annonsen
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The foundation of our study is five strategically selected printed advertisements which all contains signs that refer to digital medias. Through a quality content analysis, we are studying how advertisers may use a room with extended communication too enlarge the space given in a printed advertisement. LÄS MER