Sökning: "annonsavdelning"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet annonsavdelning.

  1. 1. Den osynliga muren : En intervjustudie av gränsdragningen mellan redaktion och annonsavdelning i svensk lokalpress

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Erik Tjus; Alexander Mörk; [2017]
    Nyckelord :Journalism; semi-structured; qualitative; interviews; professional identity; professional ideology; relationship; dialogue; advertising; ad seller; editorial; communication; invisible wall; Journalistik; semi-strukturerade; kvalitativa; intervjuer; yrkesroll; identitet; yrkesideologi; relation; dialog; annonsavdelning; mediesäljare; redaktion; kommunikation; osynliga muren;

    Sammanfattning : The relationship between editorial and advertising departments in the written press has always been under discussion. There have been incidents, in the past, where advertisers have tried to exert influence over editorial material. In the pursuit of avoiding this, the journalistic professional identity relies heavily on independency. LÄS MER

  2. 2. Den lokala morgontidningens annonsavdelning idag och för 15 år sedan : En undersökning baserad på intervjuer av representanter vid sex lokala morgontidningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Jonas Norberg; [2006]
    Nyckelord :Lokal morgontidning; Dagspress; Annonsavdelning; Annonsering; Reklam;

    Sammanfattning : During the last 15 years the Swedish media market has developed a great deal, thanks to the rise of new media. Literature, articles and investigations have contributed to producing the chapter of background of this essay. How the local newspaper and its organization has changed over time is being accounted in this essay. LÄS MER