Sökning: "annonsering"
Visar resultat 1 - 5 av 262 uppsatser innehållade ordet annonsering.
1. Reagerar investerare i svenska Small Cap-företag på Key Audit Matters?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : År 2016 infördes en ny standard för att öka informationsinnehållet i revisionsberättelsen.Standarden kräver att revisorer för noterade företag ska beskriva särskilt betydelsefullaområden för revisionen och hur de har hanterats. LÄS MER
2. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER
3. Blanknings effekt på avvikelseavkastning : En studie om marknadsreaktioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mellan åren 2020 och 2022 har blankningsaktiviteten på svenska marknaden ökat markant. Detta har följts av en medial debatt om hur blankning påverkar den svenska kapitalmarknaden. Forskning på ämnet är relativt daterad samt mycket begränsad vad gäller den svenska marknaden. LÄS MER
4. Direktupphandling vid synnerlig brådska – är det flexibla förfarandet rättssäkert?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Public procurement concerns how the public sector should act when making purchases and therefore has a great impact on the national economy. Fundamental societal functions such as healthcare and education are supported through public procurement. LÄS MER
5. Advertising an unknown movie
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Detta arbete undersöker hur man som relativt liten filmskapare kan generera intresse och tittarlust för en okänd film. Vi tar reda pÃ¥ vad som gör en filmaffisch attraktiv och ger sedan exempel pÃ¥ hur en affisch kan utformas för en fiktiv film. .. LÄS MER