Sökning: "annonsmaterial"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet annonsmaterial.

  1. 1. Annonseringsplats: Inte en plats för alla – en intersektionell studie av annonsmaterial i tidningen VeckoRevyn

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Filippa Sylvander; Fanny Lindén; Rebecka Johansson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: intersektionalitet; representation; mångfald; VeckoRevyn; annonsmaterial; General Works;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker om en förändring har skett av representation och mångfald i VeckoRevyns annonser mellan år 2000 och 2016. Analysen är huvudsakligen baserad på feministisk teori och dagordningsteorin, och utgår från ett intersektionellt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Negative campaigning En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Olle Berntson; Eric Säwe; [2015-02-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Negative campaigning: En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter Författare: Olle Berntson och Eric Säwe Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs Universitet Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap på Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs Universitet. Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 31, inklusive bilagor Syfte: Att kartlägga omfattningen av negative campaigning i svensk dagspress under andra hälften av 1900-talet. LÄS MER

  3. 3. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Jarbin; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespersonlighet; marknadsföring; brand management; varumärkesidentitet; Fjällräven; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  4. 4. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tobias Johnsson; Evelina Jarbin; Kristoffer Hammarberg; [2010]
    Nyckelord :fjällräven; sverige; usa; varumärke; marknadsföring; varumärkespersonlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER