Sökning: "anpassa undervisningen individualisering"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden anpassa undervisningen individualisering.

  1. 1. Bollspel i skolan: Lärares sätt att motivera och anpassa bollspel som innehåll i ämnet idrott och hälsa.

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Conrad Wahlsten; Albin Dahlqvist; [2024]
    Nyckelord :Social samverkan; pedagogiska åtgärder; kvalitativ intervjustudie; didaktik;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har allt fler kritiska röster höjts angående bollspel som innehåll i idrottsundervisningen i skolan. Argument som att det används allt för ofta och att bollspel riskerar att leda till att vissa elever exkluderas har varit ledande för kritiken gentemot bollspel. LÄS MER

  2. 2. Lärares upplevda möjligheter och utmaningar med individanpassad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmi Bjerkebo; Elin Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Behov; Differentiering; Elev; Förutsättningar; Individanpassad undervisning; Individanpassning; Individualisering; Lärare;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka vilka utmaningar och möjligheter som forskning pekar på för att kunna anpassa undervisningen till varje elev utifrån elevernas egna lärande. Uppsatsen syftar även till hur den individanpassade undervisningen kan se ut i ämnet samhällskunskap. LÄS MER

  3. 3. Individualisering i matematik : En utforskande studie om hur lärare i förskoleklass och årskurs 1–3 genomför individualiseringar i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Ezzeddine; Lena Atas; [2023]
    Nyckelord :individualisering; anpassning; elevers behov och förutsättningar; elevers utveckling.;

    Sammanfattning : Individualisering inom matematikundervisning är viktigt för att kunna skapa en likvärdig undervisning som underlättar lärandet för alla elever. Lärare i förskoleklass och årskurs 1–3 bör ha goda kunskaper om individualisering för att kunna anpassa undervisningen och hjälpa eleverna att uppnå sina kunskapsmål. LÄS MER

  4. 4. Formativ bedömning i NO-ämnena - varför och hur?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Celine Biermann; Julia Andersson; [2022]
    Nyckelord :formativ bedömning; kunskapsutveckling; lågstadiet; NO-undervisning;

    Sammanfattning : Under vår utbildning har vi sett hur viktigt det är med formativ bedömning i NO-undervisningen för att kunna anpassa undervisningen efter var eleverna befinner sig och vart de ska. Målet med den här kunskapsöversikt var därför att ta reda på vilken effekt formativ bedömning har på elevers kunskapsutveckling i NO-ämnena i lågstadiet, varför den har det samt hur lärare kan påverka kvalitén av den formativa bedömningen. LÄS MER

  5. 5. Att bibehålla viljan att lära : En empirisk studie om hur högpresterande elever kan utmanas i svenskämnet och varför det är viktigt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Desere Lindelöv; Karoline Quach; [2022]
    Nyckelord :High performing pupils; Individualization; pleasurable learning; stimulation; Högpresterande elever; Individualisering; lustfyllt lärande; stimulans;

    Sammanfattning : Denna empiriska studie syftar till att undersöka hur högpresterande elever kan utmanas i litteraturundervisningen i svenskämnet ur ett lärarperspektiv samt varför det är viktigt att utmana dessa elever i årskurserna 4-6. Det sociokulturella perspektivet används som en teoretisk utgångspunkt för att analysera resultatet. LÄS MER