Sökning: "anpassad annonsering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden anpassad annonsering.

  1. 1. Is sharing really caring? : A qualitative study on targeted ads from a consumer perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Mattias Andersson; Eric Gummesson; [2022]
    Nyckelord :consumer behavior; targeted ads; advertising; privacy; consumer intrusiveness; konsumentbeteende; riktade annonser; marknadsföring; integritet; privatintrång;

    Sammanfattning : Title: Is sharing really caring? Subject: Bachelor thesis in International Marketing, 15hp Authors: Mattias Andersson & Eric Gummesson Keywords: consumer behavior, targeted ads, advertising, privacy, consumer intrusiveness Problem statement: This study looks to provide clarity about consumers' perception of the intrusiveness of a targeted advertisement and their overall behavior in regard to targeted ads. The authors of this look to find out what different factors play a role in a consumer’s mind when they see a perfectly tailored ad made just for them. LÄS MER

  2. 2. ”Klicka” ”Gilla” ”Dela” En studie om användares uppfattningar, attityder samt beteende till anpassade annonser i nyhetsflödet på Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Amie Almström; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; anpassad annonsering; Facebook; attityd; mottaggarperspektiv;

    Sammanfattning : This thesis is a study of Facebook users’ beliefs attitudes and behaviour towards personalised adverts on the site, using Wang & Suns theory about the relationship between beliefs and attitude toward online advertising (ATOA) and the connection between attitude and behaviour. The result, based on qualitative research and interviews, will introduce a deeper understanding and interpretation of users’ beliefs, attitudes and behaviour toward personalised adverts. LÄS MER

  3. 3. Modets skrivna ord : En jämförelse mellan kundtidningar och förlagsutgivna tidningar i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Lacis; Sara Sandahl; [2013]
    Nyckelord :Modejournalistik; kundtidning; Acne; Elle; Monki; Weekday; Rodeo; Nelly; Sofis mode;

    Sammanfattning : Många företag ger i dag ut tidningar med journalistiskt material till sina kunder, så kallade kundtidningar. Något som är unikt för dessa är deras tryggade ekonomi och att de ska främja ett företag med hjälp utav mer material än bara reklam. LÄS MER

  4. 4. När är det i marknadsföring lagligt att referera till tredje mans varumärke?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maria Freij; [2012]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker när det i marknadsföring är lovligt att referera till tredje mans varumärke. Uppsatsen undersöker härmed när referering till tredje mans varumärke innebär ett varumärkesintrång och sambandet mellan Europaparlamentets och rådets direktiv 2008/95/EG av den 22 oktober 2008 om tillnärmningen av medlemsstaternas varumärkeslagar och Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/114/EG av den 12 december 2006 om vilseledande och jämförande reklam. LÄS MER

  5. 5. Elefanten & Kassakon på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Eskils; Petra Sundström; Anna Lundin; Wilhelmina Douglas; [2009]
    Nyckelord :Internet; marknadskommunikation; marknadskommunikationsverktyg; 50-plus; kohort; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Elefanten & kassakon på Internet. En kvalitativ studie om hur företag kan nå den stora kohorten 50-plus genom marknadskommunikation på Internet. Syftet med denna uppsats är att med hjälp av kvalitativa intervjuer få förståelse för hur 50-plussare, d.v. LÄS MER