Sökning: "anpassad reaktion"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden anpassad reaktion.
1. Patienters upplevelser av en förändrad livssituation efter amputation av nedre extremiteter : En allmän litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Amputation av nedre extremiteter har en stor inverkan på patienters livssituation. Att förlora en kroppsdel innebär en begränsning av fysisk aktivitet, och att leva med en ny kroppsbild utgör en stor utmaning för patienterna. LÄS MER
2. Patienters upplevelser efter genomgången hjärtinfarkt med fokus på psykisk ohälsa : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Hjärtinfarkt är ett av de största hälsoproblem både i Sverige och globalt sett. Konsekvenserna som följer efter en hjärtinfarkt är många, såväl fysiska som psykiska. LÄS MER
3. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER
4. "Jag finns inte alltid" : En kvalitativ studie om kvinnor i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Byggbranschen har länge präglats av en mansdominans men har de senaste decenniet omfattats av allt fler kvinnor. Trots fler kvinnor i branschen är den fortfarande starkt dominerad av män vilket framgår i intervjupersonernas upplevelser och erfarenheter. LÄS MER
5. Is sharing really caring? : A qualitative study on targeted ads from a consumer perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Title: Is sharing really caring? Subject: Bachelor thesis in International Marketing, 15hp Authors: Mattias Andersson & Eric Gummesson Keywords: consumer behavior, targeted ads, advertising, privacy, consumer intrusiveness Problem statement: This study looks to provide clarity about consumers' perception of the intrusiveness of a targeted advertisement and their overall behavior in regard to targeted ads. The authors of this look to find out what different factors play a role in a consumer’s mind when they see a perfectly tailored ad made just for them. LÄS MER