Sökning: "ansikte-mot-ansikte-kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet ansikte-mot-ansikte-kommunikation.

  1. 1. Spisa, snacka, skrolla : en kvalitativ analys av den mellanmänskliga kommunikationen på apprestaurangen Pinchos

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Frida Engdahl; Astrid Totté; [2022]
    Nyckelord :mellanmänsklig kommunikation; smartphone; app; digitalisering; digitala normer; restaurang; brus; Pinchos; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens digitaliserade samhälle har en stor del av ansikte-mot-ansikte-kommunikation kompletterats eller fullt ut ersatts av digitala verktyg och lösningar. Ett exempel är restaurangkedjan Pinchos som digitaliserat restaurangupplevelsen genom att ersätta den traditionella kyparen med en app som gästen laddar ner på sin smartphone. LÄS MER

  2. 2. Jämförelse av kommunikationskanaler i byggprojekt - ur ett Lean- och relationsperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Johan Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskanal; Kommunikation; Projektkommunikation; Byggprojekt; Byggprojektkommunikation; Lean kommunikation; Lean production; Relationer.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Enligt en undersökning gjord av industrifakta kan effektivare kommunikation leda till besparingar på över 30 miljarder årligen i byggbranschen. Ett sätt att effektivisera kommunikationen är att välja rätt kommunikationskanal vid rätt tillfälle. LÄS MER

  3. 3. FRÅN RÖKSIGNAL TILL E-MAIL : En uppsats om kommunikationens teknologiska utveckling och dess påverkan på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Vanja Lindgren; Pernilla Vallbo; [2016]
    Nyckelord :Kommunikation; teknologisk kommunikation; ansikte mot ansikte kommunikation; psykosocial arbetsmiljö; mellanmänskliga relationer.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ökar användningen av teknologiska kommunikationsmedel i organisationer och kommunikationen tenderar att i hög grad ske via till exempel e-mail och intranät. Ett resultat av denna utveckling är att det har blivit vanligare att sända e-mail istället för att gå och tala med en kollega ansikte mot ansikte. LÄS MER

  4. 4. Crowdfunding : flera nyanser av engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kajsa Eriksson; [2015]
    Nyckelord :Crowdfunding; engagement; event; face-to-face communication; Internet based communication; interaction; crowdfunding platform; Crowdfunding; engagemang; event; ansikte-mot-ansikte-kommunikation; Internetbaserad kommunikation; interaktion; crowdfundingplattform;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie behandlar ämnet Internetbaserad crowdfunding, enfinansieringsmetod där ett stort antal människor ger en liten summa pengar vardera till ettprojekt via en crowdfundingplattform på Internet. Studiens fokus är engagemang: vad somskapar engagemang för crowdfunding och vad som kan stärka engagemanget. LÄS MER

  5. 5. Den kommunikativa utmaningen mellan ledning och medarbetare : En kvantitativ studie av hur medarbetare tillgodogör sig information i en centraliserad och en decentraliserad bank

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Agnes Willig; Emelie Buller; [2012]
    Nyckelord :Kommunikation; Organisationsstruktur; Information; Kommunikationsmodell; Tillgodogörande;

    Sammanfattning : Kommunikation finns i allt vi gör och används dagligen, vi omges även dagligen av organisationer som på olika sätt påverkar våra liv. Den kommunikation som då sker inom organisationer är den interna och formella kommunikationen, det vill säga ett informationsutbyte mellan ledning och medarbetare. LÄS MER