Sökning: "ansiktsuttryck känslor"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden ansiktsuttryck känslor.

  1. 1. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yawen Deng; [2023]
    Nyckelord :recommendation system; social application; sentiment classification; emotions; UX; rekommendationssystem; social tillämpning; känslolägesklassificering; känslor; UX;

    Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER

  2. 2. ”Det är mycket lättare att fejka i videointervjuer” : En kvalitativ studie om rekryterares upplevelser av att genomföra anställningsintervjuer digitalt via video och fysiska intervjuer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Fontana; Evelina Roberg; [2022]
    Nyckelord :Video interview; Emotional; Communication; Physical Interviews; Non-Verbal Communication; Videointervju; Emotioner; Kommunikation; Fysiska intervjuer; Icke-verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka rekryterares upplevelser av att genomföra anställningsintervjuer via videointervju jämfört med fysiska intervjuer. Den tidigare forskningen visar att rekryterare föredrar fysiska intervjuer då de upplever att de får en tydligare helhetsbild av kandidaterna. LÄS MER

  3. 3. Karakterisering av fordon : Genom skillnader i ett fordons färg och form, hur påverkas tolkningar kring egenskaper och personligheter i relation till dess utseende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Hoof; [2022]
    Nyckelord :Fordon; karaktärsdesign; antropomorfism; 3d grafik;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att personer tolkar in personligheter och ansiktsuttryck i fordons utseenden. Det finns flera delar som bidrar till detta, framför allt färg och form inom fordonsdesign. Färger och former kan framkalla olika känslor, som hur röd tolkas som varm och passion eller hur en fyrkant tolkas som stabil och stark. LÄS MER

  4. 4. Barns exponering i betalda samarbeten på Instagram : En kvalitativ studie om hur influencers exponerar sina barn i betalda samarbeten och hur instagramanvändare upplever dessa bilder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Emilia Alverby; Elin Linder; [2022]
    Nyckelord :Children; influencer; paid collaborations; influencer marketing; Instagram; Barn; influencer; betalda samarbeten; influencer marketing; Instagram;

    Sammanfattning : Influencers är en stor del av sociala medievärlden, vilket har gett upphov till influencer marketing där influencers marknadsför produkter genom betalda samarbeten med företag. I dessa betalda samarbeten förekommer även barn, då flera svenska influencers inkluderar sina barn i det innehåll som publiceras på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Towards Automatic Generation of Personality-Adapted Speech and Emotions for a Conversational Companion Robot

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alessio Galatolo; [2022]
    Nyckelord :Personality; Emotions; Human-Robot Interaction; Machine Learning; Large Language Models; Text-style transfer; GPT-3; STRAP; Personlighet; Känslor; Människa-robotinteraktion; Maskininlärning; Stora Språkmodeller; Överföring av text; GPT-3; STRAP;

    Sammanfattning : Previous works in Human-Robot Interaction have demonstrated the positive potential benefit of designing highly anthropomorphic robots. This includes physical appearance but also whether they can express emotions, behave in a congruent manner, etc. LÄS MER