Sökning: "anställda klagomål"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden anställda klagomål.
1. What are Users Willing to Comply With to Avoid Phishing? : An Interview-based Case Study
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Phishing (nätfiske) fortsätter att vara ett av de vanligaste hoten för användare på Internet. På grund av detta så har mycket forskning gjorts på säkerhetsåtgärder för att identifiera och stoppa nätfiske. LÄS MER
2. In errare perseverare est diabolicum : En kvalitativ studie om motivationens påverkan på klagomålshantering i svenska försäkringsbolag
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att fela är mänskligt, att framhärda i felaktighet djävulskt. Empiri visar att klagomål sällan rapporteras i svenska försäkringsbolag trots att data visar att kunderna inte är helt nöjda med tjänsternas utformning. LÄS MER
3. Användande av kundinformation för att behålla kunder - En studie av Apoteket AB
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : År 2009 avreglerades den svenska apoteksmarknaden och Apoteket AB blev därmed av med sin monopolställning och utsattes för konkurrens. De nya aktörerna behövde förvärva nya kunder medan Apoteket AB:s utmaning blev att behålla sina befintliga kunder. LÄS MER
4. Vägen till ett lyckat kvalitetsarbete med ISO 9001 : en studie av kritiska framgångsfaktorer för mindre företag ur ett globalt perspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : More than 90 % of all business activity in the world market consists of small and midsized companies today. Recent studies have shown that there has been an increase in small companies’ certification to ISO's management standards. Smaller organizations tend to have more limited amounts of resources at their disposal than larger ones. LÄS MER
5. Klagomålshantering inom hotell : En kvalitativ studie om klagomålshantering och samspelet mellan managers och frontpersonal
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen mellan hotellen idag ökar kraftigt. Hotellen måste fokusera på att verkligen göra gästerna nöjda för att de ska kunna konkurrera på marknaden. Oavsett hur bra service hotellen har så har det visat sig att misstag i servicen är oundvikliga, vilket ställer höga krav på hotellen att reparera sig från dessa misstag. LÄS MER