Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Din, min och vår föreställningsvärld : En studie om demokrati- och värdegrundsarbete i skönlitteraturundervisningen i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Enya Wetterhorn; Frida Norum; [2022]
    Nyckelord :Demokratiuppdrag; critical literacy; normkritik; värdegrund; litteraturundervisning;

    Sammanfattning : This study examines whether and how the Swedish school's democratic mission and core values are integrated into the teaching of fiction in the subject of Swedish at upper secondary school. The starting point for the study is partly a formulation about the purpose of the Swedish subject which states that fiction should be used as a source of both self-insight and understanding of other people, and partly that an anti-oppressive approach is required for the school's democratic mission to be implemented. LÄS MER

  2. 2. HBTQI-utbildning och socialtjänsten : en dekorativ brosch eller ett banbrytande förändringsarbete?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Serafia Hult; Julia Utne; [2021]
    Nyckelord :LGBTQI; LGBTQI education; norm criticism; social workers; social services; HBTQI; HBTQI-utbildning; normkritik; socialarbetare; socialtjänst;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka förändringar enskilda socialarbetare på socialtjänsten upplever efter en HBTQI-utbildning samt vilka arbetssätt kring HBTQI-frågor som förekommer. Genom kvalitativa intervjuer med sex stycken socialarbetare och med hjälp av tematisk analysmetod har dessa tre teman framkommit: yttre påverkansfaktorer, normkritiskt arbete och klientkontakt. LÄS MER

  3. 3. ”Det finns ingenting så politiskt korrekt som en svensk lärobok” : En normkritisk analys av samhällsvetenskapliga läroböcker för gymnasieskolan med fokus på jämställdhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Malin Lennevi; [2020]
    Nyckelord :Gender equality; Teaching materials; Textbooks; Social science; Sencemaking; Performativity; Gender; Anti-oppressive pedagogy; Representation; Jämställdhet; Läromedel; Samhällskunskap; Meningsskapande; Performativitet; Genus; Normkritisk pedagogik; Representation;

    Sammanfattning : Is there a symbiosis between gender equality and teaching materials? If yes, are we talking about representation, a percentual divide of pages or of anti-oppressive pedagogy? This study has its origins in the social science subject within the Swedish school system and focuses on analyzing the gender equality in textbooks. It is of importance as gender equality is a central topic in the Swedish curriculum on which the education is built on. LÄS MER

  4. 4. Understanding racism in Finland : A qualitative study on social workers’  interpretations of racism

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maura Nurmi; [2019]
    Nyckelord :institutional racism; racialization; anti-racist social work; intersectionality; culture; culturalization; privilege.;

    Sammanfattning : Abstract The thesis examines Finnish social workers’ understandings of racism. The research task is to view how professionals understand racism as a phenomenon, how they perceive social work’s role in relation to racialization and racism and how they understand the complex relationship between race and gender in the Nordic context. LÄS MER

  5. 5. Social work with undocumented migrants: Services, Construction of needs and Problem-solving approaches of Civil Society Organizations in Gothenburg-Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Christine Caroline Isunu; [2018-10-15]
    Nyckelord :Social Work; Undocumented Migrants; Civil Society Organizations.;

    Sammanfattning : As pride to the social work profession, social workers in the civil society honor the imperative to extend social work services to undocumented migrants by constructing this group as eligible and deserving within the civil society space. The aim of the study was to deepen understanding of social work practice with undocumented migrants by inquiring into the services, construction of needs and problem-solving approaches of civil society organizations in Gothenburg, Sweden. LÄS MER