Sökning: "användarens engagemang"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden användarens engagemang.

  1. 1. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Matilda Nimvik; Alice Duncalf; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Advergames; Prototype; Online Advertisement; Persuasive Games; Flow; Design Science; Spelifiering; Advergame; Prototyp; Reklam Online; Persuasiva Spel; Flow; Designvetenskap;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier äts upp av reklam : Engagemangets betydelse för användarens tolerans av reklam på TikTok och Facebook

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Adam Chohan; Emma Granström; Victoria Kjöraas; [2022]
    Nyckelord :Engagemang; Sociala Medier; TikTok; Facebook; Reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Har de olika reklamstrategierna som används på TikTok och Facebook olika påverkan hos användarens engagemang? Syftet med denna studie är att få djupare förståelse för användares engagemang av reklam på TikTok och Facebook. Studien avser även undersöka när användaren väljer att stänga ner applikationen som konsekvens av lågt engagemang för reklamformens innehåll i applikationerna. LÄS MER

  3. 3. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Lagerqvist; [2022]
    Nyckelord :datainsamling; cookie; data; integritet; förtroende; affektivt engagemang; kalkylerande engagemang; uppfattad risk; uppfattad nytta; lojalitet; engagemang; medvetenhet;

    Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER

  4. 4. Den upplevda e-handeln : En kvalitativ studie kring användarengagemang och användarupplevelse i e-handelsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carl Gustafsson; Varissa Losanthia; [2021]
    Nyckelord :User Experience; User engagement; E-commerce; Motivation; Enticement; Influence; Användarupplevelse; Användarengagemang; E-handel; Motivation; Lockelse; Inflytande;

    Sammanfattning : Under år 2020 har Sveriges e-handel sett en ökad omsättning på nästan 40procent sedan föregående år. En orsak till detta är pandemin vilket leder tillatt större krav sätts på e-handeln inte bara i kapacitet och hantering av varorutan även på webbplatsens generella anpassning och deras köpprocess. LÄS MER

  5. 5. Aueis en ny UX-utvärderingsmetod för engagemang vid interaktion med sociala robotar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Shirin Ahmad Sheikh Sleiman; [2021]
    Nyckelord :Engagement; social robot; UX evaluation; user experience; analytical evaluation method; Engagemang; social robot; UX-utvärdering; användarupplevelse; analytisk utvärderingsmetod;

    Sammanfattning : UX-designperspektivet är väsentlig vid utvärdering av interaktion med alla typer av robotar, men särskilt sociala robotar. Då dessa utvecklas för att utföra viktiga uppgifter i samhället såsom att vara sällskapsrobotar inom äldrevården, skolor med mera. LÄS MER