Sökning: "användarnas upplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden användarnas upplevelse.

  1. 1. Användarnas upplevelse om kommunikationsplattform WhatsApp : En tematisk innehållsanalys av användarnas recensioner av WhatsApp på capterra.com

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Christina Uckardas; [2023]
    Nyckelord :WhatsApp;

    Sammanfattning : Digitaliserings framväxt har lett till att användning av digitala medier har vuxit markant och inte minst användning av digitala kommunikationsplattformar. Samtidigt växer utbudet och tillgänglighet av applikationer snabbt. WhatsApp är en applikation för snabbmeddelanden tillgänglig på både Android och iPhone. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av ett användarcentrerat handmanöverdon för AGV:er

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Hampus Hansson; Linn Jonsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I och med den växande automatiseringen inom industrin används mer AGV:er (Automated Guided Vehicle) som är förarlösa truckar som exempelvis ett hjälpmedel i materialförflyttningen i industrin. Trots att AGV:er är automatiserade, finns ett tillhörande handmanöverdon till körning i manuellt läge. LÄS MER

  3. 3. Bortom plast: En utveckling av hållbara engångsbestick - med fokus på användarupplevelse, funktionalitet och sinnenas påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Madelaine Nordén; [2023]
    Nyckelord :Engångsbestick; formpressning; Inverform; RISE; hållbarhet; industridesign; produktdesign;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har jag genomfört en designprocess och utvecklat en konceptserie hållbara engångsbestick som ger användaren en förhöjd sinnlig matupplevelse. Tidigare har majoriteten av alla engångsbestick varit tillverkade i plast, vilket vi vet är skadligt för miljön. LÄS MER

  4. 4. "Lesson complete" : En studie om hur spelfunktioner kan motivera till språklärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Learning; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Multilingualism; Lärande; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : Lärande och motivation är nära sammankopplade, en motiverad elev tar till sig materialet bättre. Detta är ett område som utforskats under lång tid, men verktygen som tillämpas för att främja lärande har utvecklats och därmed finns nya motivationsfrämjande faktorer som kan utforskas. Idag finns det även digitala läroverktyg. LÄS MER

  5. 5. Exploring the effect of different hints on flow state in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elena Palombini; [2023]
    Nyckelord :Flow state; Virtual Reality; hints; Flow state; Virtual Reality; tips;

    Sammanfattning : Flow state is a state of intense focus and engagement, which is fulfilling for people experiencing it and therefore generally sought-after by creators of virtual games and experiences. Virtual Reality (VR) is known to be one of the most immersive technologies available today. As such, it has great potential to foster flow state in its users. LÄS MER