Sökning: "användarupplevelse user experience"

Visar resultat 1 - 5 av 490 uppsatser innehållade orden användarupplevelse user experience.

  1. 1. Optimizing Flight Ranking:A Machine Learning Approach : Applying Machine Learning to Upgrade Flight Sorting and User Experience

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Habib Jabeli; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; Flight Comparison; Flygresor.se; Neural Networks; Flight Ranking; Random Forest; XGBoost;

    Sammanfattning : Flygresor.se, a leading flight comparison platform, uses machine learning to rankflights based on their likelihood of being clicked. The main goal of this project was toimprove this flight sorting to obtain a better user experience. The platform's existingmodel is based on a neural network approach and a limited set of features. LÄS MER

  2. 2. Onboarding New Users for Initial Creation of Photo Book in Mobile Application

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ida Aavik; [2024]
    Nyckelord :Onboarding; User experience; Photo book; Usability; Interaction design; Onboarding; Användarupplevelse; Fotobok; Användbarhet; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Photography holds great significance by capturing memories and sharing stories. Today, the average user has around 2,000 photos on their smartphone, many of which go unnoticed. Once Upon is a mobile application launched in 2017, where users can create photo books to collect their memories in a physical book. LÄS MER

  3. 3. Vilken riktning ska vi ta? : Användarupplevelse av vertikal skrollning i horisontella webbgränssnitt

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isak Gerre; Matilda Einarsson; [2024]
    Nyckelord :Horizontal scroll; Scrolling mechanism; Interaction technique; Attitude; Usability; User Experience; Horisontell skrollning; Skrollningsmekanism; Interaktionsteknik; Attityd; Användbarhet; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarpreferenser och utmaningar kopplade till horisontella gränssnitt som använder vertikala skrollningsmekanismer på webbplatser. I det snabbt föränderliga digitala landskapet ökar förekomsten av horisontella gränssnitt, särskilt på webbplatser som använder horisontella layouter samtidigt som de behåller traditionella vertikala skrollningsmekanismer. LÄS MER

  4. 4. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  5. 5. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER