Sökning: "användarupplevelse ux"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden användarupplevelse ux.

  1. 1. Design of a workstation for teleoperated forwarders : Exploring the future work within forestry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Persson; [2020]
    Nyckelord :Teleoperation; Telepresence; Remote Control; Forest Machines; Forwarder; Human Centered Design; Human-centered design; Driver Environment; Industrial Design Engineering; Future Work; User Experience; UX; UI; Master thesis; Fjärrstyrning; Telenärvaro; Distanskontroll; Skogsmaskiner; Skotare; Användarcentrerad Design; Förarmiljö; Teknisk Design; Framtida Arbete; Användarupplevelse; Examensarbete;

    Sammanfattning : This thesis work has been the result of a five-year Industrial Design Engineering education at Luleå University of Technology. The project has investigated the possibilities of teleoperating forest machines using a human-centered design approach. The work has been conducted for Skogforsk, which is the Swedish institute for forestry. LÄS MER

  2. 2. Nätverksbaserade övervakningskameror i hemmet : Hur påverkar kamerorna den upplevda integriteten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hedda Lundmark; [2020]
    Nyckelord :Home; Smart home; Network-based surveillance cameras; Integrity; Privacy; User experience UX ; Hem; Smarta hem; Nätverksbaserade övervakningskameror; Integritet; Privatliv; Användarupplevelse UX ;

    Sammanfattning : Det har kommit att bli allt vanligare att installera nätverksbaserade övervakningskameror i hemmet som en säkerhetsåtgärd. Tidigare studier som undersöker nätverksbaserade övervakningskameror visar att dessa kameror utgör en möjlig säkerhetsrisk för de boende då det teoretiskt sätt är möjligt för personer som har kunskaper i att bryta sig in i datorsystem att spionera på de boende i hemmet genom övervakningskamerorna. LÄS MER

  3. 3. UX Design of Augmented Reality House Configurator : Mobile AR Application and Web Administration Interface Design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Rebecka Skarin; [2020]
    Nyckelord :Industrial Design; Augmented Reality; Interface Design; User Experience; Usability; House Configurator; User Centered Design;

    Sammanfattning : Many of us find it difficult to make big decisions, building ahouse is one of them. It is perhaps the biggest investment andproject that one takes on. LÄS MER

  4. 4. Jämförelse av Game User Experience Satisfaction i VR och på skärm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yad Emin; [2020]
    Nyckelord :Human Computer Interaction; VR; Virtual reality; VR vs. monitor; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Usability testing; Human-Centered Design; User-centered design; User Interface; User Experience; Människa-datorinteraktion; interaktionsdesign; VR; Virtual reality; VR kontra skärm; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Användbarhetstestning; Human-Centered Design; User-centered design; användargränssnitt; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats var att undersöka skillnaden i Game User Experience Satisfaction (GUESS) vid användning av SimProv, både i VR (Oculus Rift) och på skärm. SimProv är en spelliknande klassrumssimulation. Studien avsåg även finna potentiella problem som användaren kunde stöta på under testsessionen. LÄS MER

  5. 5. Användarupplevelse på en e-handelswebbplats : En studie om användarupplevelse med utgångspunkt på findability

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Noomie Björnhager; Samira Mahmoud Ismail; [2020]
    Nyckelord :Användarupplevelse; UX; informationsarkitektur; findability; e-handel; e-handelswebbplats; enkät; observation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what factors affect user experience regarding findability and information architecture on e-commerce websites by using svenskahem.se as a pilot-website. The research methodology consists of both quantitative respectively qualitative methods, such as surveys and usability testing. LÄS MER