Sökning: "användarupplevelse ux"

Visar resultat 16 - 20 av 152 uppsatser innehållade orden användarupplevelse ux.

  1. 16. Comparative Analysis of Spatiotemporal Playback Manipulation : Evaluating Desktop Environments versus Immersive Head-Mounted Virtual Reality Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreas Wrife; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; surgical simulations; external ventricular drainage; motion capture; interaction controls; virtuell verklighet; kirurgiska simuleringar; extern ventrikeldränage; motion capture; interaktionskontroller;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a creative tool that enables immersive learning, planning and training of surgical operations. Extensive research has been conducted in multiple surgical specialities where VR has been utilized, such as spinal neurosurgery. However, cranial neurosurgery remains relatively unexplored in this regard. LÄS MER

  2. 17. Using UX design principles for comprehensive data visualisation

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Umar Ali; Rabi Sulaiman; [2023]
    Nyckelord :data visualisation; user experience; user interface design; usability testing; interac- tive charts; RAMP; ergonomic risk assessment; workplace safety; manual handling; risk management; datavisualisering; användarupplevelse; användargränssnittsdesign; användbarhets- testning; interaktiva diagram; RAMP; ergonomisk riskbedömning; arbetsplatssäker- het; manuell hantering; riskhantering;

    Sammanfattning : Workplace safety, particularly in manual handling tasks, is a critical concern that hasbeen increasingly addressed using advanced risk assessment tools. However, pre-senting the complex results of these assessments in an easily digestible format re-mains a challenge. LÄS MER

  3. 18. The User Experience of Manufacturing Factory Screens: Developing Design Patterns using Research-through-Design Methodology

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adam Červeň; [2023]
    Nyckelord :UX; manufacturing processes; design patterns; data visualization; workflow optimization; UX; tillverkningsprocesser; designmönster; datavisualisering; arbetsflödesoptimering;

    Sammanfattning : The effective visualization of manufacturing data can lead to the minimization of production issues and an increase in the effectiveness of manufacturing processes, by decreasing the cognitive load required for human machine operators to understand what is going on in the factory, improving communication, adding a sense of control, and providing clear access to information. However, the knowledge of how to effectively design visualizations, dashboards, and factory screens is still a topic of research, especially from the user experience point of view. LÄS MER

  4. 19. Utvärdering av användarupplevelsen av att använda bilder som inspiration för att skapa säkra och minnesvärda lösenordsfraser : En utforskning av den mänskliga faktorns potential

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Carlstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passwords are the most common and frequently used authentication mechanism in the world. However, despite years of research and active use in the world, passwords still have many shortcomings and drawbacks. One of the most prevalent challenges of passwords is the difficulty of creating ones that are strong and also easy to remember. LÄS MER

  5. 20. Hur användarupplevelse kan integreras med agil webbutveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Benti Zekarias; Natna Mebrahtu; [2023]
    Nyckelord :Användarupplevelse; UX; UXD; agil utveckling; webbutveckling;

    Sammanfattning : I och med dagens höga marknadskrav har företag insett att en god användarupplevelse i deras webbtjänster är en väsentlig del av företagets framgång. För att säkerställa att kunden blir tillfredsställd fokuserar de därför på användarupplevelsen (UX) i utvecklingsfasen, och ofta arbetar utvecklingsgrupperna utifrån ett agilt tillvägagångssätt. LÄS MER