Sökning: "användarupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 283 uppsatser innehållade ordet användarupplevelse.

  1. 1. Röststyrning i fabriksmiljöer : En behovsanalys av röstbaserade system inom fabriksmiljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Joakim Wikberg; [2019]
    Nyckelord :User experience design; interaktionsdesign; människa-datorinteraktion; behovsanalys; röststyrning; fabrik; fabriksmiljö; röst; tal;

    Sammanfattning : Digitala röstbaserade system uppkom först på 1970-talet och har sedan dess utvecklats och blivit ett allt mer vardagligt fenomen. Det finns till exempel diverse röstbaserade digitala assistenter i de flesta av dagens moderna smartphones, såsom Apples Siri, Google Assistant och Microsofts Cortana. LÄS MER

  2. 2. Developing Recommendations for a Mobile Pet Marketplace from a UX Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Roxana Arroyo Pizarro; [2019]
    Nyckelord :UX; Experience design; Marketplace; Pets; Features;

    Sammanfattning : Despite the importance of pets in people’s lives and the possible emotional value of purchasing a pet, there is a lack of niche pet marketplaces. There is also a gap in research regarding the design of online marketplaces for finding pets and how users experience them. LÄS MER

  3. 3. OakMood : A Visual Evaluation Method for Emotional Aspects of User Experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Viktor Hedström Gustavsson; [2019]
    Nyckelord :User experience; evaluation; emotional feedback; visual feedback; iterative design process; research through design.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how images can be used to provide emotional feedback on user experience. The report describes the iterative process of developing OakMood, an image-based design evaluation method that provides designers with user generated visual feedback. LÄS MER

  4. 4. Digitalt stöd för personer med ADHD : Hur en digital tjänst bör utformas och anpassas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Henrik Linnarsson; [2019]
    Nyckelord :ADHD; behandlingsprogram; stödprogram; tjänstedesign; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Tillsammans med företaget Usify genomfördes en intervjustudie som en del av deras projekt där de utvecklar ett behandlingsprogram riktat till vuxna personer med ADHD. Studien hade sex deltagare vilka var diagnostiserade med antingen ADHD eller ADD. LÄS MER

  5. 5. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK); Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Wilmer Ahlgren; Henrik Johansson; [2019]
    Nyckelord :Qualitative study; user experience; hedonic motivation system; gamification; internal motivation; video-slots; gambling abuse; Kvalitativ studie; användarupplevelse; hedoniska motivationssystem; spelifiering; inre motivation; video-slots; spelmissbruk;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER