Sökning: "användarupplevelser"

Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade ordet användarupplevelser.

  1. 16. Performance analysis of SwiftUI and UIKit : A comparison of CPU time and memory usage for common user interface elements

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Benjamin Ronneling; [2023]
    Nyckelord :SwiftUI; UIKit; Performance analysis; SwiftUI; UIKit; Prestationsanalys;

    Sammanfattning : In today's digital era, smartphones have evolved into an important part of our daily routine, thereby raising the bar for high-quality applications that deliver premium user experiences. In this landscape, UIKit and SwiftUI have emerged as two noteworthy user interface frameworks in the realm of iOS development, with UIKit having a longstanding foothold and SwiftUI displaying newer declarative coding style. LÄS MER

  2. 17. Beyond Breaking News : Designing Mobile-News Experience for Gen Z and Millennials

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Navya Sanjna Joshi; [2023]
    Nyckelord :News Engagement; User Experience Design; Digital Behaviours; Nyhetsengagemang; Design av användarupplevelser; Digitala beteenden;

    Sammanfattning : In an era dominated by digital media, this research investigates the shifting landscape of news consumption among Gen Z, the first "digital natives," and Millennials, often referred to as "digital immigrants." The study explored their unique relationships with the digital world and their distinct motivations for engaging with news, focusing on mobile platforms. LÄS MER

  3. 18. Användarupplevelser av affärssystem: Inlärningsmetodens påverkan på de åsikter som slutanvändare bildar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sara Emnegard; Malin Emtö; [2023]
    Nyckelord :Användarupplevelse; användarutbildning; affärssystem; användarmanual; EPC;

    Sammanfattning : Införskaffning av affärssystem är en komplex process där nära hälften av samtliga implementeringsprojekt misslyckas. Forskning har visat att en av huvudorsakerna till att postimplementationsfasen av ett affärssystemimplementeringsprojekt misslyckas beror på att systemet inte accepteras av slutanvändarna och den främsta orsaken till detta menar vissa är ett underutnyttjande av systemet till följd av otillräcklig användarutbildning. LÄS MER

  4. 19. Exploring safer visual feedback in human machine handover in highly autonomous vehicles : A HUDbased dashboard design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Qian Yi; [2022]
    Nyckelord :HCI; Userexperience; Autonomousdriving; Automatedhuman-machineinterface; Head-updisplay; Research through design;

    Sammanfattning : Driving is becoming increasingly automated and the automated driving system is gradually replacing the driver, which will inevitably have a significant impact on the driving experience. This study investigates the design of a dashboard for the highly automated vehicle that would provide the driver with relevant information during the human-machine handover. LÄS MER

  5. 20. Mänskliga Designsignaler i Chattbottar : En undersökning om de möjligheter chattbottar kan erbjuda och om mänskliga designsignaler har en påverkan på kundnöjdheten och kundupplevelsen inom kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jeffrey Dominic Tuazon Tepico; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; human design cues.; chattbott; kundtjänst; mänskliga designsignaler; antropomorfism; kundupplevelse; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa undersökning har haft som mål att ta reda på vilka möjligheter chattbotten som teknik kan bidra med inom kundtjänst och om mänskliga designsignaler i chattbottar kan bidra till bättre kundupplevelse och kundnöjdhet. Syftet är att skapa en förståelse kring vilken inverkan mänskliga designsignaler har på kundupplevelsen och kundnöjdhet och om dessa mänskliga designsignaler har en större påverkan i jämförelse med en chattbott utan mänskliga designsignaler. LÄS MER