Sökning: "användarvänlighet app"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden användarvänlighet app.

  1. 1. Augmented Reality-Assisted Techniques for Sustainable Lithium-Ion EV Battery Dismantling

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diana Cristina Culincu; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Electric Vehicle Batteries; Lithium-Ion Batteries; Battery Dismantling; Battery Disassembly; Battery Recycling; Photogrammetry; 3D modelling; 3D Reconstruction; Vuforia; Unity; Blender; Figma; Polycam; Sustainability; Förstärkt verklighet; Batterier för elektriska fordon; Litiumjonbatterier; Batteriavmontering; Batteriuppdelning; Batteriåtervinning; Fotogrammetri; 3Dmodellering; 3D-rekonstruktion; Vuforia; Unity; Blender; Figma; Polycam; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The increasing adoption of electric vehicles (EVs) brings forth the challenge of effectively managing the second-life and end-of-life cycles for lithium-ion batteries. Augmented Reality (AR) offers a promising solution to sustainably and efficiently dismantle these batteries. LÄS MER

  2. 2. FullyBooked - a mobile application that encourages increased reading amongst young adults through functions that support a more confident choice of litterature

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Kajsa Jansson; [2023]
    Nyckelord :grafisk design; UX; unga vuxna; läsning; uppmuntra; användarvänlighet; funktioner; design; applikation;

    Sammanfattning : Undersökningar visar att läsandet stadigt minskar bland unga vuxna i Sverige (SCB, 2017). Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt en app och dess funktioner skulle kunna bidra till att uppmuntra till ökat läsande bland unga vuxna i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Mot tredje generationens läsplatta : En undersökning av läsplattans användarvänlighet och utvärdering av dess utvecklingspotential

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Clara Norgren; Olle Sandström; [2021]
    Nyckelord :Användarvänlighet; digitalisering; e-bok; e-ink; elektroniskt papper; innovation; läsplatta; människa- dator interaktion; Product-Market Fit;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digitala läsvanor och läsplattor, ur ett människa-datorinteraktions perspektiv, för att bidra med insikter kring digital läsning genom att identifiera problem och utvecklingsområden hos läsplattan. En enkätundersökning genomfördes, där 947 svar erhölls. LÄS MER

  4. 4. Native-like Performance and User Experience with Progressive Web Apps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Viktor Yberg; [2018]
    Nyckelord :Progressive Web Apps; PWA;

    Sammanfattning : Users spend more time than ever on mobile devices like smartphones and tablets, while native app development continues to become harder due to platform fragmentation. The web is a promising platform for mobile applications because of its easy access and standardised technologies that work unanimously across many different platforms and operating systems. LÄS MER

  5. 5. Swipe the Right Books : How swipe gestures can affect a book recommendation system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ebba Tornérhielm; [2017]
    Nyckelord :HCI; Book recommendations; swipe gestures; user engagement; user experience;

    Sammanfattning : The perception of a good user experience can be fundamental in an app for users to be willing to engage in it and use it more than one time. An important part of the user experience is the interactions of the used interface. LÄS MER