Sökning: "användarvänlighet e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden användarvänlighet e-handel.

  1. 1. Paketbox? Yes box! : Skillnader och likheter vid kunders användning av paketbox som leveransalternativ vid e-handel från apoteks- respektive modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Kempe Sjöström; Hannah Sackbrook; [2022]
    Nyckelord :parcel locker; delivery time; geographical convenience; opening hours; environmental sustainability; ease of use; avoidance of human interaction; pharmacy industry; fashion industry; e-commerce customer; paketbox; leveranstid; geografisk bekvämlighet; öppettider; miljömässig hållbarhet; användarvänlighet; undvikande av mänskliga interaktioner; apoteksbranschen; modebranschen; e-handelskund;

    Sammanfattning : De senaste åren har kantats av en ökad e-handel samt allt högre krav från kunder på leveransalternativ. Paketbox är ett leveransalternativ som ökar alltmer i popularitet men är i Sverige fortfarande under utveckling. Två branscher där de flesta kunder har e-handlat från är apoteksbranschen och modebranschen. LÄS MER

  2. 2. Livsmedel online : Insikter från svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Lindé; Johan Holmbergh; [2021]
    Nyckelord :e-handel; online; livsmedel; risk; produktsortiment; bekvämlighet; pris; hemsida; leverans;

    Sammanfattning : De senaste åren har handel över internet ökat markant och inom segmentet livsmedel har utvecklingen gått spikrakt uppåt. Det senaste året mycket tack vare eller på grund av Corona pandemin. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Antila; Christian Ek; [2020]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; TAM; E-commerce; Payment methods online; Trust; Risk and Consumer behaviour.; Teknologiska acceptansmodellen; TAM; E-handel; Betalsätt online; Tillit; Risk och Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER

  4. 4. Köpflöde inom e-handel : En empirisk studie om hur användarupplevelse kan resultera i högre kundtillfredsställelse inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Elin Gustafsson; Madeleine Stenqvist; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; user experience; purchase flow; interface patterns; information systems; E-handel; användarupplevelse; köpflöde; gränssnittsmönster; informationssystem;

    Sammanfattning : I takt med att samhället digitaliseras och webbaserade företag allt mer inser vikten av användarvänlighet söker människor bekvämligheter och högre krav på den digitala upplevelsen. Syftet med studien var att utveckla kunskap om och förståelse för hur faktorer inom användarupplevelse kan påverka köpintentionen i ett köpflöde, och huruvida detta kan resultera i ökad kundtillfredsställelse inom e-handel. LÄS MER

  5. 5. Konsumentattityder : En kvantitativ studie om två olika generationers attityd mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Andersson; Linnea Jonsson; [2019]
    Nyckelord :consumer behavior; physical store; E-commerce; safety; service; user-friendliness; konsumentbeteende; fysisk handel; E-handel; trygghet; service; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Den snabba tekniska utvecklingen som har skett under de senaste två årtionden har lett till nya innovativa möjligheter för dagens konsumenter. Idag är inköpen inte längre begränsad till öppettider eller till besök i fysiska butiker och en stor del av kläderna som konsumeras köps via E-handelsföretag. LÄS MER