Sökning: "användarvänlighet system uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden användarvänlighet system uppsats.

  1. 1. Re-design and usability improvement of Arvue : an AR application displaying house models in their real context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Maja Edström; [2024]
    Nyckelord :UX; Interaction Design; Usability; Augmented Reality; AR; UX; Interaktionsdesign; Användarvänlighet; Augmented Reality; AR;

    Sammanfattning : Building your own house may be the biggest decision and greatest investment of your life, which calls for an informed decision regarding the house design. However, two-dimensional drawings may lack external context and might, for untrained eyes, not communicate how the house will look on its intended site. LÄS MER

  2. 2. Augmented Reality-Assisted Techniques for Sustainable Lithium-Ion EV Battery Dismantling

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diana Cristina Culincu; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Electric Vehicle Batteries; Lithium-Ion Batteries; Battery Dismantling; Battery Disassembly; Battery Recycling; Photogrammetry; 3D modelling; 3D Reconstruction; Vuforia; Unity; Blender; Figma; Polycam; Sustainability; Förstärkt verklighet; Batterier för elektriska fordon; Litiumjonbatterier; Batteriavmontering; Batteriuppdelning; Batteriåtervinning; Fotogrammetri; 3Dmodellering; 3D-rekonstruktion; Vuforia; Unity; Blender; Figma; Polycam; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The increasing adoption of electric vehicles (EVs) brings forth the challenge of effectively managing the second-life and end-of-life cycles for lithium-ion batteries. Augmented Reality (AR) offers a promising solution to sustainably and efficiently dismantle these batteries. LÄS MER

  3. 3. Improved interface design for submitting student generated multiple choice questions : A comparison of three interfaces

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; [2022]
    Nyckelord :active learning; multiple choice question; student generated questions; user interface design; interface evaluation; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion; aktivt lärande; flervalsfrågor; studentgenererade frågor; användargränssnittsutformning; gränssnittsutvärdering; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion;

    Sammanfattning : Active learning has been suggested to be more effective than traditional learning in terms of exam results and time spent on the course material, making it an attractive alternative to the traditional lectures. One way of practicing active learning is through active learnersourcing, a method of learning that also generates material that contributes to further learning. LÄS MER

  4. 4. Accepterad, men omtyckt? : En kvalitativ intervjustudie om vilka faktorer som påverkar acceptans för journalsystem inom Region Kronoberg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Oscar Brolin; David Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Acceptance; digital medical record systems; TAM2; healthcare professionals; Acceptans; digitala journalsystem; TAM2; vårdpersonal;

    Sammanfattning : Sveriges digitala vårdsituation beskrivs i rapporter från både myndigheter samt populärvetenskapliga tidskrifter som föråldrad och problematisk. I den moderna vården är digitala journalsystem avgörande för att bedriva en effektiv och patientsäker vård. LÄS MER

  5. 5. A Usability Study of a prototype Game Based Password System : a comparison between alphanumeric and game based passwords

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Line Nilsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passwords are the most commonly used form of authentication. The game based password system is a new concept based on a graphical password but with game features. This research focuses on the authentication systems’ usability and acceptability, from the users’ point of view. LÄS MER