Sökning: "användbarhet i agila"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden användbarhet i agila.

  1. 1. Användbarhet och användarvänlighet i projektverktyg för agila distribuerade systemutvecklingsprojekt inom högre utbildning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Philip Bruhn; [2022]
    Nyckelord :Agile system development; project-tools; TAM3; useability; ease of use; Agil systemutveckling; projektverktyg; TAM3; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : In the business world today, system development increasingly uses agile methods. For future system developers to get the most value from their education, universities have now started to use the same methods. This place demands on usability and user-friendliness in the project tools that the students use. LÄS MER

  2. 2. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Harald Ekholm; Linus Falck; Kristin Gylseth; Fredrik Höije; Victor Kristiansson; Gustaf Sagent; Linnéa Tullin; [2018]
    Nyckelord :xpanda; navigerbarhet; användbarhet; kandidat; webbapplikation; e-marknadsplats;

    Sammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER

  3. 3. Design of a 3D training equipment : Development of a new exercise equipment to prevent injuries among sedentary workers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ida Jakobsson; [2017]
    Nyckelord :3D training; Sedentary Worker; Physical Activity; Motivation; Industrial Design Engineering; Usability; 3D-Träning; Stillasittade Arbetare; Fysisk Aktivitet; Motivation; Teknisk Design; Användbarhet;

    Sammanfattning : Low-intensity and sedentary work have become more common in work life the last decades. More and more people get health problems as stress, lack of well-being and decreased work performances. Neck, shoulders, and arms are the most affected areas because of low activity for a longer time. LÄS MER

  4. 4. Implementering av en användbar e-butik för tygmärken : En praktisk fallstudie av webbapplikationen Festing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Barrdahl; Josefin Berg; Pontus Fridberg; David Gunnarsson; Sara Lidberg; Martin Lindblom; Peter Melin Wenström; Gustav Olsson; Johan Ström; [2016]
    Nyckelord :bootstrap; jquery; html; webshop; e-shop; python; scrum; openshift; cloud; badges; patches; webapplication; e-commerce;

    Sammanfattning : This report covers the development of the web application Festing and the results and experiences which have been reached and learned during the process. The purpose of the study was to examine how the selling of patches could be both simplified and improved by using an advanced web application designed with focus on usability. LÄS MER

  5. 5. Visualisering av projekt : Visualiseringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Anton Norling; [2015]
    Nyckelord :CGI Östersund; Scrum; Java; Rest web service; visualization tool; usability; JIRA; CGI Östersund; Scrum; Java; REST-webbtjänst; visualiseringsverktyg; användbarhet; JIRA;

    Sammanfattning : Visualisering är en ofta förekommande metod som används vid utveckling av en ny produkt för att redan i ett tidigt stadium kunna visa den färdiga produkten i form av en prototyp eller annan digital ritning. Det är dock inte lika vanligt att visualisera själva utvecklingen av produkten eller vilken fas den befinner sig i, vilket kan leda till osäkerhet inom utvecklingsgruppen och ge det fortsatta arbetet av produkten en tvetydig bild. LÄS MER