Sökning: "användbarhet mobil"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden användbarhet mobil.
1. BOT management trough CAPTCHA : A study of which factors that make for the most usable, effective and unobtrusive CAPTCHA implementations
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : CAPTCHA, which stands for completely automated public Turing test to tell computers and humans apart, is a system that can be implemented in a software application with the purpose of differentiating between bot users and humans users (the CAPTCHA system works in a way that a challenge is given to to the users of the application, were the challenge is easy to solve for humans users while it is difficult for bots). The idea is that a bot should not be able to access parts of the application that requires solving a CAPTCHA. LÄS MER
2. Tillgänglighet i mobila gränssnitt för äldre vuxna i en e-handelskontext
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Older people are an increasing group of Internet users, but their usability needs when using digital technology are not always being met. In this qualitative study the usability for older adults of a Swedish e-commerce website, and the Internet and mobile technology using habits of older people were investigated. LÄS MER
3. Användbarhet i mobila investeringstjänster
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Användbarhet inom digitala tjänster är en faktor som påverkar användares upplevelse i systemet. Detta blir särskilt viktigt för mobila plattformar där skärmstorleken är begränsad och användaren befinner sig i olika miljöer. Det är därför betydelsefullt att system designas för att uppnå god användbarhet. LÄS MER
4. User-centered Evaluation of a Mobile AR Product in an Agile Environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recent advances in mobile Augmented Reality (AR) create promising opportunities for novel, engaging, potentially scalable, interactive products. However, evaluating the usability and UX of mobile AR can be tricky given that the interface is highly adaptable, often ambiguous, and varies depending on context. LÄS MER
5. Campus LU-Utveckling av en datorprototyp av en app för Lunds universitet campus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : En app/prototyp gjord för studenter av studenter. Den har i syfte att vara deras bästa vän under studiens gång. LÄS MER