Sökning: "användning av medier när"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden användning av medier när.

  1. 1. Viral eller Lojal? - En utredning om förhållandet mellan privatanställdas yttrandefrihet och kritikrätt respektive lojalitetsplikt i relation till användandet av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ellen Elofsson; Alice Di Vincenzo; [2024]
    Nyckelord :yttrandefrihet; kritikrätt; lojalitetsplikt; sociala medier; tystnadsplikt; uppsägning; avsked; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att återge rättsläget inom yttrandefrihet, kritikrätt och lojalitetsplikt, främst i förhållande till arbetstagares och arbetsgivares rättigheter och skyldigheter inom anställningsförhållandet, i den privata sektorn. Ett särskilt intresse ges åt tillämpning på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Användning av konst i bildundervisningen: möjligheter och hinder : En kvalitativ intervjustudie om användningen av konst i bildundervisningen i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Jonna Lindbom; [2024]
    Nyckelord :Bildundervisning; konst; årskurs 7–9; sociokulturell teori; läroplansteori;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka hur användandet av konst ser ut i bildundervisningen hos de aktuella bildlärarna i årskurs 7–9 och introduktionsprogrammet samt vilka möjligheter och hinder som finns kopplat till detta. För att få svar på de här frågorna genomfördes en kvalitativ intervjustudie där fem bildlärare och en museilektor deltog. LÄS MER

  3. 3. "NÅ UT TILL FLER UNGDOMAR OCH SÄNKA TRÖSKLARNA IN TILL BIBLIOTEKET" : En studie om Tiktok-kontos förändringar på folkbiblioteket utifrån folkbibliotekariers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Saga Olsson; Maya Lundgren; [2024]
    Nyckelord :Tiktok; Booktok; Sociala medier; Folkbibliotek; Folkbibliotekarie; Förändring; Förändingsprocess;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har undersökt hur förändringsprocessen gick till när folkbibliotek skapade Tiktok-konton och vilka faktorer som spelade roll för kontos upprätthållning. Studien undersökte också hur bibliotekens konton på plattformen har förändrat biblioteksverksamheten enligt folkbibliotekarien. LÄS MER

  4. 4. Facebook som bostadsplattform : studenters strategiska användning av Facebooks affordances

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Gustav Magnusson; Céline Larsson Stenman; [2024]
    Nyckelord :Facebook; student housing; Facebook Groups; Affordances; Digital footprint; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how students at Lund university use Facebook as a platform for housing contracts. It explores how the affordances of Facebook facilitate or hinder the process for both students and landlords, and how they use these affordances to select accommodations and tenants. LÄS MER

  5. 5. Elevers föreställningar om fantasi : och hur de använder sig av fantasin för att lösa uppgifter i ämnena teknik och bild

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Eva Zwahlen; [2023]
    Nyckelord :fantasy imagination socioculture subject didactics image middle school elementary school pedagogy drawing pretend play didactics free play children students creativity cognition development; fantasi sociokultur ämnesdidaktik bild mellanstadium grundskola bildpedagogik ritning låtsaslek bilddidaktik fri lek barn elever kreativitet kognition utveckling;

    Sammanfattning : Examensarbetet undersöker hur elever använder fantasin när de får en bilduppgift i ämnet bild och när de får en ritningsuppgift i ämnet teknik. Studien är utförd på elever i årskurs sex. Studien undersöker hur eleverna skapar inre bilder utifrån sina erfarenheter och använder sin fantasi för att lösa konkreta skoluppgifter. LÄS MER