Sökning: "anxiety of learning language"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden anxiety of learning language.
1. The Impact of Collaborative Learning on Motivation and Speaking Anxiety in the Young EFL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study explores the influence of collaborative learning on motivation and speaking anxiety in the English as a Foreign Language (EFL) classroom for young learners. The study highlights a crucial research aspect by examining the role of collaborative learning in addressing speaking anxiety. LÄS MER
2. Sprechangst und positive Emotionen im DaF-Unterricht : Empirische Studie der didaktischen Ausgangspunkte
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Diese Examensarbeit beschäftigt sich mit den Fragestellungen, wie Lehrkräfte im schwedischen gymnasialen DaF-Unterricht Fremdsprachenverwendungsangst dämpfen, Foreign Language Enjoyment fördern und anhand welcher didaktischen Ausgangspunkte dies geschieht. Mit einer qualitativen Methode wurden 3 Lehrkräfte befragt. LÄS MER
3. Willingness to Communicate in EFL Classrooms: A Qualitative Study on the Perspectives of Upper Secondary Students in Sweden
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This qualitative research paper aims to investigate the EFL learner perspective on WTC and which factors influence their WTC. Additionally, another aim is to investigate if there is a difference in WTC between English and Swedish for the learners and what causes it. LÄS MER
4. Mi ansiedad aumenta cuando los demás me escuchan : Un estudio acerca de la ansiedad lingüística en la escuela secundaria sueca en español como lengua extranjera
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Este estudio se centra en la ansiedad lingüística y sus efectos en la asignatura de lenguas modernas, más exactamente, en la enseñanza del español a nivel secundario. El propósito es averiguar de qué manera la ansiedad lingüística afecta a los estudiantes, su motivación y relaciones en el aula, con otros estudiantes y con sus profesores. LÄS MER
5. Learning a foreign language in the outdoors : Perceptions of foreign language anxiety and foreign language enjoyment of primary students and teachers when learning English in an outdoor setting
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to explore how outdoor education (OE) can influence foreign language anxiety (FLA) and foreign language enjoyment (FLE) when primary students are learning English as a foreign language (EFL). The design was a pre-post intervention study with two experimental groups of 3rd graders of a Catalan state school that participated in an outdoor English session. LÄS MER